Avatar billede meegaard Nybegynder
12. september 2011 - 22:07 Der er 1 løsning

LK IHC net basic problemer

Jeg er fornylig flyttet i nybygget hus, hvor der er installeret LK IHC net basic. Der er udtag rundt omkring i huset, hvor jeg har prøvat at tilsluttet telefon og TV med succes.

Problemet er, at lige så snart jeg tilslutter en komponent (computer eller switch er begge prøvet) så dør telefonen. Jeg har ligeledes prøvet at tilslutte switch og vores fullrate netgear router til ethernet indgangene på LK enheden - og der kommer ikke lys i nogen af enhederne (de er bekræftet til at virke med andre enheder).

Skal der et specifikt LK kabel mellem router/switch og LK enhed?

Skal der ligeledes et LK kabel mellem LK stik i huset til PC?

Efter hvad jeg kan se mig frem til, burde alm. RJ45 ethernet stik virke - er det rigtigt?

På forhånd mange tak for svar.
Avatar billede meegaard Nybegynder
28. september 2011 - 17:52 #1
Til andre, der måtte have samme interesse:

Man skal bruge IHC net basic kabler overalt - dvs. fra væg-stik til computer etc. OG fra evt. router til LK IHC net basic central-enheden. Bemærk desuden: Central-enheden har INGEN switch funktion, dvs. for hver udgang i huset, der er tilsluttet enheden med et kabel, skal der trækkes et kabel fra central-enheden og til en router.