Avatar billede jind Nybegynder
12. september 2011 - 09:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

VM /CITRIX/CLOUD?

Gæve Experter,
Jeg skal bruge en PC som kan tilgåes af nogle klienter/kunder. Jeg skal helst ikke bruge tid på at drifte og lave backup mv.
Er der nogen af jer der har gode erfaringer med en leverandør af et sådant system. Det drejer sig kun om max en håndfuld "PC" er og de skal have Microsoft Office proffesional installeret.

Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2011 - 09:32 #1
Hmmm Med de sparsomme opkysninger er det svært at råde ldestgørende. Det jeg især mangler er hvad du mener med at du ikke vl bruge tid på drift., hvad økonomien siger og om sikkerhed har betydning.

Mit råd blver nok at outsource opgaven, så du faktisk ikke har oget med opgaven at gøre og så lade valget af teknologi være op til leverandøren.

Hvis jeg skulle drive tngene ville jeg kigge på vmware eller proxmox linus server, men en MS terminalserver løsning ville også sagtens kunne bruges
Avatar billede jind Nybegynder
12. september 2011 - 09:41 #2
Tak for hurtig respons.
Ja, det skal være en extern leverandør af en sådan løsning. Jeg skal ikke selv køre en citrix mv.
Økonomi - det skal være billigt - eller nærmere billigst. :-). Jeg har set på http://www.cloud.dk/da/priser og det ser fornuftigt ud. Problemet her, er at hver bruger skal have sin egen server - og kan dermed ikke dele softwarelicenser til MS-office.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. september 2011 - 15:33 #3
Det du skal du have er en Citrix Xendesktop løsning.
Alternativ kan en Citrix Xenapp løsning også være muligt.

Kontakt mig evt på kenneth(at)dalbjerg(dot)nu, så kan jeg lave et tilbud til dig på en sådan løsning.