Avatar billede fenner Nybegynder
12. september 2011 - 08:37 Der er 3 kommentarer

Fjerne havelåger i L opslag?

Hej Eksperter.

Jeg bruger denne formel i Excel: =LOPSLAG(B2;'test'!A:B;2;FALSK)

Udfordringen er at den viser havelåger hvis resultatet ikke findes. Hvordan undgår man det så den kun viser de tal jeg skal have returneret?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. september 2011 - 08:50 #1
prøv at se: http://www.eksperten.dk/spm/737924

fundet ved søgningen Lopslag+havelåger
Avatar billede Tryphon Nybegynder
13. september 2011 - 08:28 #2
Og i Excel 2007/2010 er der muligt at bruge formlen
hvis.fejl(LOPSLAG(B2;'test'!A:B;2;FALSK);"")
Avatar billede natkatten Mester
13. september 2011 - 09:21 #3
For god ordens skyld: I Excel 2010 hedder funktionen HVISFEJL (altså uden punktum mellem HVIS og FEJL). Kun Microsoft ved hvorfor man har ændret dette, når man i øvrigt er så glade for punktummer i andre af de funktioner, som man har oversat fra engelsk (ER.FEJL, ER.TEKST, SUM.HVIS, TÆL.HVIS m.fl.)!