Avatar billede marielouisea Nybegynder
11. september 2011 - 20:51 Der er 13 kommentarer

Åbenbart manglende grafikkort?

Hej.
jeg har en Acer aspire 5551 G computer, med et indbygget grafikkort (ATI mobility Radeon HD 5470), men i dag da jeg forsøgte at installere The sims 3 fik jeg meddelsen da jeg ville starte spillet:

"Kunne ikke starte spillet
enheden 0 kan ikke køre denne titel
der blev ikke fundet noget understøttende grafikkort. Undersøg venligst dit systems hardware"

og da jeg ikke har sindssyg meget tjek på det her computer halløj, forstår jeg simpelthen ikke hvorfor jeg får denne meddelse, har jo et grafikkort?

På forhånd tak.
11. september 2011 - 20:55 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2011 - 20:59 #2
Det grafik kort du har i pc er åbenbart for dårligt til at afvikle spillet. Hvad står der på bagsiden af kassen til spillet om dette?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 21:05 #3
Kan spillet ikke sættes til "medium details settings" ?

ATI Mobility Radeon HD 5470

The ATI Mobility Radeon HD 5470 is an entry-level / lower middle class DirectX 11 graphics card for laptops. It is manufactured in 40nm and is based on the Park (XT) architecture of entry level graphic chips (dedicated). It supports GDDR5, but due to cost savings, the card may often be outfitted with slower DDR3 memory.

Due to the higher clock rate (and GDDR5 support), the 3D gaming performance should be above the HD 4570 (predecessor with same TDP range). Therefore, all current games should be playable in low-medium details. Demanding games, like Crysis, NFS Shift, or Modern Warfare ran on the HD 4570 for example only in low detail settings fluently. Less demanding games like Left 4 Dead should run in high detail settings.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 21:17 #4
Sims 3 (+2) kører fint (med nedsat grafik i 3´eren) på min datters pc med Radeon 4250, så umiddelbart vil jeg mene det burde virke.
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
12. september 2011 - 07:58 #5
prøv og opdatere dine grafik drivere så skulle det meget gerne virke

følg dette link

http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
Avatar billede marielouisea Nybegynder
12. september 2011 - 16:08 #6
Skal jeg huske. i mit tilfælde er det windows 7
Avatar billede marielouisea Nybegynder
12. september 2011 - 16:08 #7
På bagsiden står der: 128 MB grafikkort der understøtter Pixel shader 2.0
Avatar billede marielouisea Nybegynder
12. september 2011 - 16:19 #8
#vinterly

ved ikke om man kan gøre det, i så fald hvordan kan man gøre det?
Avatar billede marielouisea Nybegynder
12. september 2011 - 16:19 #9
#bobo_henriksen

hvad skal jeg præcist trykke på når jeg kommer ind på linket?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 19:24 #10
Jeg har ikke spillet, men det har Stigers datter #4 så han ved det vel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2011 - 19:53 #11
Aner det ikke.
Kører med de drivere der var på maskinen ved levering.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 20:26 #12
#11
Din datter har jo et Radeon 4250, og grafikkortet her er Radeon HD 5470, så jeg troede du vidste hvordan man satte det til f.eks medium details settings?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2011 - 20:36 #13
Klik på indstillinger i spillet :)