Avatar billede mgjuhler Nybegynder
10. september 2011 - 18:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af vhost i apache (LAN)

Jeg har en webserver som udelukkende skal vise hjemmesider på lan og ikke til folk udefra.
Hvordan opsætter jeg vhosts på en lan server? der er jo ikke noget domæne tilknyttet serveren.
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. september 2011 - 20:14 #1
Har du nogen lokal DNS, hvis ikke kan du sætte servername til at lytte på IP'er.

Alternativt, kan du også sætte den til at lytte på navne, men så skal du sætte disse navne ind i klienternes host fil, hvilket ikke særlig optimalt hvis du har mange af dem.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
10. september 2011 - 22:38 #2
har løst det med hosts filen, tak for hjælpen.