Avatar billede mutella Nybegynder
10. september 2011 - 15:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

32- og 64 bit win 7 på samme pc

Hej,

Jeg har et program som jeg har brug for, som kører 32 bit. Jeg kan ikke få det til at køre i win 7 64 bit, heller ikke i kombabilitets tilstand. (computeren er 64 bit).

Derfor:
1: Er det muligt at installere win7 i 32 bit udgave på samme conmputer?
2: Er jeg nød til at lave en 2nd. partion for at undgå problemer?
3: Kan der opstå problemer ved at oprette en ny partition på en harddisk der er i brug?

Uddybende svar til hvordan man gør det mest smertefrit, ville være fedt.

Hilsnen Bo.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. september 2011 - 17:33 #1
1 ja
2 Jeg vil altid give et operativsystem sin egen partition.
3 Ja - jeg har nu ikke været ude for det. Men hav hav altid en god backup, væk fra den disk du roder med.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2011 - 17:55 #2
Installere 32 bit paa en anden partition er en mulighed.

Men saa kan du kun koere en af gangen - det kan godt vaere meget generende.

En bedre ide var nok at koere 32 bit i en virtual PC under 64 bit, saa kan de koere samtidigt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 17:58 #3
1: Er det muligt at installere win7 i 32 bit udgave på samme conmputer?

Ja, det kaldes dual boot og burde nu meget gerne kunne lade sig gøre.

2: Er jeg nød til at lave en 2nd. partion for at undgå problemer?

Ja, du kan ikke smide begge systemer på samme partition..

3: Kan der opstå problemer ved at oprette en ny partition på en harddisk der er i brug?

Det bedste er en ren formatering af hele pcen!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2011 - 18:02 #4
Enig med Kurt.
Jeg tror dog jeg ville vælge at have dem på hver sin disk hvis det var muligt. På den måde ville pc ikke være helt død hvis det ene styresystem gik ned og ikke kunne gendannes ved systemgendannelse.
En anden mulighed var jo så også at man kunne lægge image filer på de respektive diske fra det andet system, så man derved kunne gendanne derfra. Men det er kun en tanke.
Avatar billede mutella Nybegynder
10. september 2011 - 18:23 #5
Vil lige prøve at undersøge det der virtual pc lidt. Hvis det fungerer godt, ville det være ret optimalt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 18:31 #6
#5 Du kan os bruge Windows xp i virtuel maskine (Hvis det blot er et program du vil kunne køre) (Hvis du har licens til 7 32 bit så kan d u blot bruge den i stedet for en xp, men omvendt så kan du os bruge xp blot :) Ved heller ikke hvilke 7 udgave du har, men i Ultimate (Måske os i professional kan jeg ikke helt huske) kan du få en gratis xp virtuel maskine på din pc;)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2011 - 23:05 #7
MS Virtual PC kraver 7 ultimat/professional/enterprise.

Men der er masser af alternative produkter som virker paa alle versioner.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 00:17 #8
Avatar billede mutella Nybegynder
22. september 2011 - 11:07 #9
Arne og rasmus, læg et svar.

Idéen med virtual machine fungerede perfekt, og virtual box var et glimrende værktøj.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 12:37 #10
#7 VirtualBox OSE :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2011 - 15:09 #11
svar