Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
09. september 2011 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl-og loghåndteringssystem

Lav et fejl-og loghåndteringssystem
- Skal kunne håndtere fejl og beskeder
- Systemet skal unit testes!

Logningen bør som minimum bestå af (find gerne flere) :
- Fejl beskrivelsen og fejl beskrivelsen på evt. indre fejl eller beskeden
- Dato og klokkeslæt
- Hvor fejlen opstod / hvor beskeden blev logget fra

En fejl bør have forskellige  niveauer / grader, der betyder hvor "farlig" fejlen er for systemet

Det skal være muligt at kunne opsætte hvorledes systemet logger
- Hvor output af systemet leveres : fil, konsol eller andet sted
- Hvad der ønskes logget når systemet behandler en fejl
- Hvad der skal ske ved fejl på bestemte niveauer / grader

Der arbejdes i c#

Jeg er på bar bund, og skriver herinde i håb om at nogen kan hjælpe, har lavet noget tilsvarende, eller kan/vil hjælpe med at lave dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2011 - 01:46 #1
Du kunne jo starte med at kigge paa de eksisterende loesninger som laver det:

log4net
NLog
logging application block
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
07. oktober 2011 - 22:31 #2
Tak for hjælpen
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
07. oktober 2011 - 22:33 #3
Hov, jeg fik trykket lidt for tidligt.
Jeg kunne ikke bruge de eksisterende til noget jeg kunne omsætte praktisk desværre, men jeg fik bikset noget andet sammen, så derfor lukkede jeg den.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2011 - 22:11 #4
De naevnte losninger opfylder de krav du stiller.

Der er hundredetusinder af .NET udviklere over hele verden der kan finde ud af at bruge dem.