Avatar billede RenAmator Nybegynder
09. september 2011 - 12:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP bærbar slukker helt umotiveret.

Kæresten har en HP bærbar dv7 1240eo. Maskinen kører udmærket i et skiftende interval på mellem 15 minutter og 3 timer. Så slukker den ganske umotiveret. Som lynet fra en klar himmel.
Den er til at opstarte umiddelbart efter, og seancen gentager sig.
Den kører Vista og er fuldt opdateret. Maskinen bliver ikke varm.
Spørgsmålet er om det er en soft eller hardware fejl. Den har nu haft den skavank i 6 dage. Det bliver hverken værre eller bedre, altså ikke hyppigere.
Der er ikke installeret nye programmer.
Håber på en løsning her fra Eksperten.

Med venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2011 - 13:18 #1
Der er nogle ting jeg ville gøre.
Det ene er at tjekke disken for fejl.
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
En anden tool er at tjekke at systemfiler er ok.
http://support.microsoft.com/kb/929833/da
Det tredie er at tjekke ram for fejl.
Jeg har selv brugt Memtest86.
http://www.memtest86.com/download.html
Den downloadede fil skal brændes på cd som imagefil (bootbar) og sættes i cd drevet under opstart. Ram vil herefter blive testet.
Avatar billede RenAmator Nybegynder
10. september 2011 - 08:44 #2
Hej
Jeg prøver dine diverse forslag. I går kørte den i 9 timer i træk, uden problemer. Derfor undre det mig at der i det hele taget skulle være tale om en fejl, for hvordan skulle den med fejl i styresystem, ram eller harddisk i det hele taget kunne køre. Det er godt nok underligt. Vi ser hvordan det går i dag. Jeg vender tilbage snarest.
m.v.h
Avatar billede fhansen82 Mester
11. september 2011 - 19:32 #3
Hvilket styresystem. Hvis det er Win 7 kan man aktivere et program der overvåger Windows. Man trykker på Start og skriver Pålidelighedsovervågning i tekstboksen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 17:58 #4
Hvad endte denne med?
Avatar billede RenAmator Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:36 #5
I den forgangne tid har der været utallige nedbrud. De kom som jeg startede med at redegøre for. Underligt nok er det 4 dage siden at der har været nedbrud. det er godt nok underligt. jeg har installeret en ren Vista på en anden harddisk og vil hvis nedbrudene fortsætter, køre fra denne og se hvordan det går.
Dine forslag var de bedste og derfor får du de 200 point.
Skriv lige til mig, hvordan du får dem.

med venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2011 - 16:05 #6
Du accepterer dette svar.

PS Så vil du måske få problemer, da din nye installation jo er lavet fra en anden pc med en anden hardware. Du er i hvertfald nødt til at have de drivere klar som du skal bruge til din pc, på eksternt medie.
Held og lykke, du får måske brug for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2011 - 16:05 #7
svar
Avatar billede RenAmator Nybegynder
06. oktober 2011 - 19:16 #8
Der vil ikke være problemer, da det er to identiske maskiner.
tak for svaret.
Hilsen