Avatar billede chduelund Nybegynder
08. september 2011 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køling af overclocked i2500K

Hej,

Er ny herinde og synes at jeg har forsøgt at bruge søge funktionen her på forumet, på alle tænkelige måder, i håb om at finde svar på mit spørgsmål. Ligeledes har jeg googlet i vildskab for at finde hoved og hale i kølingen af min nyligt bestilte computer - alt i alt, ingen konkrete svar.

Derfor er mit spørgsmål nu:

Kan en Cooler Master Hyper 212+ klare nedkøling af en i2500K, hvis denne er overclocked til +4,5ghz - og hvis den kan er der så nogle der har erfaringer med hvilke temperaturer den vil ligge på?

Det setup jeg har bestilt ser ud som følger:

Antec Three Hundred (Med standard blæsere)
ASUS P8P67 Pro B3 Revision
Intel Core i5-2500K
Cooler Master Hyper 212 Plus (Standard - Foreslå gerne andre blæsere)
Kingston HyperX 2 x 4 GB
Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition
Seagate Barracuda XT ST32000641AS 2 TB
OCZ ModXStream Pro (700W)

Undskylder på forhånd hvis jeg har overset en tidligere tråd, eller en åbenlys mulighed på Google.
Har ikke bygget en computer siden 2005, så er lidt rusten, så i må gerne være lidt pædagogiske når i forklarer de lidt mere tekniske sider. Crazyeyes

På forhånd, tak!
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2011 - 17:10 #1
ud fra hvad jeg kan læse mig til på andre forummer så kan du godt bruge følgende cpu køler til følende cpu til følgende overclocking niveau, dog afhænger det af hvor god køling muligheder dit kabinet har.
Avatar billede chduelund Nybegynder
08. september 2011 - 17:20 #2
Det har jeg også umiddelbart indtrykket af, ud fra alt jeg har læst - vil dog gerne høre fra folk der selv har erfaring inden for en lignende opsætning. :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 08:29 #3
jeg bruger denne her der er vandkølin som et lukket system
det er hammer godt

hvis der er plads i kabinettet kan den også købes med 2 blæsere
koster ca. 700,- og kan genbruges via div. sokler der følger med men tjek

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

nu er problemet ikke mere varme fra cpu
men her er et andet sted
http://www.coolerkit.dk/cpu_kølere-c-31.html?bgsid=jdp674pb9avjo2q25ot3bq7f75

kontrer dig også lidt om køling af graffikkort

http://www.coolerkit.dk/grafikkort_kølere-c-32.html
de kølere du kan købe her er generelt ret gode og støjsvage

m.v.h
Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 09:22 #4
Da jeg ikke fik nogle brugbare svar, vælger jeg at lukke tråden - computeren er samlet og kører.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 09:33 #5
det vil jeg nok lige sætte et spørgsmålstegn ved

så du mener ikke det jeg skrev er brugeligt
det sidder i min så tro mig det er det
det virker formidabelt

du valgte så en anden vej

den må du meget gerne delagtigøre os i

ellers lærer vi ikke noget
Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 22:05 #6
Mit spørgsmål gik jo på erfaringer med netop Cooler Master Hyper 212+ og det kom der jo ikke noget reelt svar på. Sætter pris på at du anbefalede andre muligheder, men det var ikke det jeg ville med dette spørgsmål. :)

Jeg har monteret alt og kører med en idle temperatur på 37c, som er faldende som tiden går. Det er ikke imponerende, men er også langt fra færdig med at optimere det hele. :)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 07:27 #7
det var det jeg mente
husk lige en ramkøler - de er ret billige og ret gode

http://www.webdanes.dk/shop/ram-koeling-103c1.html

der findes indtil mange