Avatar billede Better17 Nybegynder
08. september 2011 - 13:13 Der er 8 kommentarer

Findes der ikke en løsning på at kunne få strøm til en radio ved feks.stranden?

Hej
Håber at kunne forklare mig godt nok.
Jeg har købt en dab/fm wifi radio. Den skal bruge strøm fra kontakten og bruger et stik i radioen Dc 12v 12A.
Jeg havde faktisk håbet på at den havde et opladeligt batteri, så jeg kunne tage den med mig i haven og på stranden. Men det har den ikke. Så er mit spørgsmål. Findes der et eller andet batteri eller noget andet man kan få strøm fra, når man er i naturen? Hvis jeg skal have den med i bilen, hvad for et stik skal jeg så købe?
Håber nogen kan hjælpe mig :-)
På forhånd tak
08. september 2011 - 16:10 #1
Velkommen til E. ...

Nu ved jeg/vi jo ikke hvor meget guf/strøm (hvor højt du spiller) og hvor længe den skal holde...

www.thansen.dk - kig efter 12V (knallert)batteri

Eksempel ->
www.thansen.dk/product.asp?c=5768358206&n=-1329783600&pn=-1329783598
Avatar billede Better17 Nybegynder
08. september 2011 - 21:55 #2
smil.... jo tak skal du have. Men forstår så ikke hvordan jeg skal kunne tilslutte mit strømstik? Jeg må da skulle bruge noget mere :-)
08. september 2011 - 23:15 #3
...tilslutte mit strømstik... hvilken 'strømstik' mener du her ???
Avatar billede Better17 Nybegynder
09. september 2011 - 07:11 #4
Radioen skal bruge strøm fra en ledning. Den bruger sådan en el adapter, ligner næsten den her, men er 12v 12A.
http://www.hardware-store.dk/baerbar-computer-tilbehor/adapter/eladapter-til-usb-enheder/prod_612.html
Håber du ved hvad jeg mener :-)
09. september 2011 - 08:04 #5
Snak med eksempelvis www.thansen.dk om hvordan og hvorledes...

Det er let nok i sidste ende...

Og så hedder det 12V 12VA
Avatar billede Better17 Nybegynder
09. september 2011 - 12:29 #7
Mange tak for dine svar. Ja det må jeg prøve. Jeg ved man kan købe en generator, men den er lige stor nok og larmer :-)
Avatar billede fisk7aal Nybegynder
12. oktober 2011 - 00:11 #8
Klip ledningen op med en knivtang, skræl ledningen (så du blotter kobberet) og forbind med polerne på batteriet.

Den dyre løsning er en inverter og et batteri.