Avatar billede Ruggz Nybegynder
07. september 2011 - 14:25 Der er 11 kommentarer

Min computeren kan ikke starte op (ikke software problemer)

Hej derude, jeg har kigget lidt og har altså ikke kunne finde det her spørgsmål:

Idag da jeg ville starte min pc så kunne den ikke, mit problem ligger i at det er ligesom at den ikke kan tage "imod strøm" og så på den anden side kan den godt.
Den siger 1-2 clicke lyde og så genstarter den, (endless). Og det eneste der sker er at alle blæsere på CPU GPU, alle FAN's lige kører rundt kort. og så lyser der en diode på MB'et..

og som sagt, endless restart.

Nogen der ved hvad der er galt/sket? og hvad jeg kan gøre for at løse det.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 14:46 #1
kunne godt ligne ram problem

bærbar eller stationær

du kan enten teste ram med hirens eller ultimate boot cd

hirens
http://www.hiren.info/pages/bootcd

ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

man laver cd/dvd og booter op på den og tester ram den vej
så er det udelukket
men ellers ligger der utrolig mange små programmer på hiresn

m.v.h
Avatar billede Ruggz Nybegynder
07. september 2011 - 14:48 #2
det er en stationær.

Ved ikke om jeg ikke fik uddybet det ordenligt. den kan slet ikke starte. den genstarter hver hmmmm 5 sec
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:00 #3
ram allerførst test dem

tag dem ud og sæt dem i igen
kunne jo bare være skidt i soklen

tag samtidig batteriet på bundkortet ud i et par minutter og sæt igen
husk at røre en jordbunden radiator (statisk elektricitet afladning)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:16 #4
det kan jo også være en harddisk der er i udu

derfor tag så meget fra som muligt
hvis den kan starte op uden harddisk er det MÅSKE ikke ram fejl men kan godt være det

det kan jo også være en strømfosyning der er gået i baglås eller er stået af
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:34 #5
Jeg har haft dette problem før, i dette tilfælde var det blæseren i selve strømforsyningen der var blokeret så blæseren ikke kørte rundt, et af bladene var knækket af og stoppede blæseren.
Min strømforsyning har indbygget sikkerhed der forhindre PC'en i at starte.

Men det kan jo også være et eller flere af de ovenstående problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2011 - 16:41 #6
Den sekvensen med at pc kører i ca 5 sek og herefter klikker harddisken og genstarter, ligner lidt det som vi havde med en bærbar. Her var bundkortet gået.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. september 2011 - 17:50 #7
normalt ved ramfej burde der komme bip lyde. så jeg hælder mere til en defekt Harddisk eller cpu.

men ved kliklyde så tror jeg mest på hardisken(som andre også har nævnt)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 17:58 #8
Ser du noget som helst på skærmen?
Prøv evt. at tage strømstikket ud og derefter holder power knappen inde i 10 sekunder. Sæt herefter strømstikket i igen og se om den starter.
Avatar billede Ruggz Nybegynder
08. september 2011 - 12:42 #9
Har prøvet alt ovenstående, må være kommet frem til det er bundkort eller strømforsyning
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 12:48 #10
prøv den dumme

tag alt strøm fra og rør en jordbunden radiator
tag batteriet ud i et par minutter - sæt i igen og støm på og i bios og save hvis det lykkes
hvis det gør det er det graffikkortet der driller men tror ikke på den men udeluk det
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 17:50 #11
Hvad endte denne med?