Avatar billede odsgaard Praktikant
07. september 2011 - 11:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke tilmelde klient til domæne

Hej Eksperter

Jeg sidder med en opgave, hvor jeg har lavet et AD og en DHCP server (Server 2008 R2).

Når jeg forsøger at tilmelde min Windows 7 klient til domænet før jeg følgede fejlmeddelse:

'An error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record "opgave3.local".

The Error was: "An existing connection was forcibly closed by the remote host."
(error code 0x00002746 WSAECONNRESET)'

Jeg kan ping'e serveren fra klienten og jeg kan se på DHCP serveren, at klienten har fået tildelt en adresse.

Jeg har løst en lignende opgave, hvor jeg ikke havde dette problem. Jeg har forsøgt at geninstallere Active Directories domænecontrolleren

Hvad kan problemet skyldes og hvordan kan jeg afhjælpe det.

På forhånd tak
Brian
Avatar billede odsgaard Praktikant
07. september 2011 - 11:19 #1
Så fik vi det til at virke ved manuelt at angive DNS serveren på klienten, men hvorfor virker det ikke automatisk?

/Brian
Avatar billede dabp Nybegynder
07. september 2011 - 12:22 #2
Fordi du ikke har angivet DNS info i DHCP setuppet?

Check via en ipconfig /all i en commandprompt om du får korrekt dns tildelt via DHCP, ellers er det der fejlen ligger ;)