Avatar billede mainframe Nybegynder
06. september 2011 - 20:25 Der er 4 kommentarer

Få 5 computere til at opdatere hinanden i realtime i access og eller excel

Hej eksperter.
Jeg er ikke helt sikker på om denne opgave udelukkende skal laves i excel eller som en kombi I access.
Min opgave er at lave et skolemotionsløb. Hele løbet tager 1½ time. Der er 3 ruter af forskellige længder. Man vælger selv, hvilken rute man vil starter med, blot man kommer tilbage til udgangspunktet og bliver registreret.
Alle årgange/klasser er skrevet på listeform.
En klasse til et ark i excel. Her har jeg alle beregninger.

Jeg har styr på hvordan man laver excel udregninger osv, men vil gerne have det hele samlet på storskærm samtidig, altså hvilken klasse har det bedste gennemsnit, hvem har lige nu løbet længst både for hele skolen men også inden for de enelte klasser.

Spørgsmålet er, hvordan får jeg 5 computere til at registrere resultater løbende samtidig med, at en 6. computer samler resultater. Dokumenterne skal snakke sammen, dvs opdatere hinanden løbende i realtime.

Kan man det
MVH
Allan
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 22:39 #1
ja, du kan lave det i access.. hvis du har et fællesdrev, som alle 6 pc'er kan nå. Så ligger man en access database med tabellerne på fællesdrevet og input databasen (frontend eller FE) linker man til tabel databasen (backend eller BE) og giver alle et kopi af denne..

Selve databasen lyder det dog som om du kommer til at skulle bruge lidt hjælp til!~)

Du er velkommen til at sende excel ark til spg.eksperten@gmail.com så skal jeg se om jeg hurtigt kan kaste et forslag sammen... som du kan arbejde videre med...
Avatar billede sifuentes Nybegynder
06. september 2011 - 22:40 #2
Skide smart måde at sikre at de svage elever går helt ned med flaget, nu kan de via en powerpoint/Excel/Access præsentation for øjnene af resten af skolens elever, lærere, personale, ledelse og forældrekreds forvisse sig om deres egen utilstrækkelighed og uformåen, lige efter bogen............. Du har da for alvor knækket nøden.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 23:09 #3
..man kunne lave en gennemført liste, som alle vil dukke op på... og så en top 3 liste for de hurtigste og/eller man kunne lave et pointsystem, så klasserne konkurrerer samlet mod hinanden. For selvfølgelig skal man ikke hænge de svageste ud!~)
Avatar billede mainframe Nybegynder
07. september 2011 - 06:44 #4
Det er sku for useriøst med disse "hænge de svageste ud" kommentare. Vær venlig at holde jer fagligt til det IT-relaterede indhold. Hvordan jeg bruger det og i hvilken sammenhæng er i princippet sagen uvedkommende. Men nej, jeg har ikke tænkt mig at bruge det negativt. Tilgengæld får afrika X antal penge for de antal kilometer, som bliver løbet på motionsdagen. Vi er en skole på 260 elever, og skulle det ske, at man fremhævede de 3 hurtigste, så tror jeg ikke, at det skader nogen.