Avatar billede emil8800 Nybegynder
06. september 2011 - 17:28 Der er 6 kommentarer

Valg af Bærbar Computer

Hej, jeg skal til og have mig en bærbar, men jeg er ikke så meget inde i bærbare (Ydelse for prisen osv.), har mest erfaring med stationærer.
Computeren skal kunne bruge til skole, men samtidig godt kunne køre nogle af de nyere spil. Prisen skal være max 5500-6000. Og det ved jeg også godt man kan få en god bærbar for, det er bare lige hvad for en jeg skal købe for at få det meste for prisen.
Mærket "Toshiba" syndes jeg virker meget god til prisen.

Men hvad er Experternes vurdering? :)

Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2011 - 17:33 #1
vælg ca 13" skærm - så den er bærbar, og kør evt med ekstern skærm hjemme til spil, hvis du skal bruge mere plads.
fx http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/asus/asus_u36sd_rx002v_baerbar_pc/0884840876892.aspx
Avatar billede emil8800 Nybegynder
06. september 2011 - 18:06 #2
Tænkte nu mere lidt omkring de 15 tommer, kan simpelthen ikke holde ud ikke at kunne flade mig nu på min computer.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2011 - 18:42 #3
ok - hvis taske er til det, så er 15" da bedre.
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/asus/asus_baerbar_pc_x52dr_ex306v/0884840849674.aspx
den har så 8gb ram, så den reelt får noget ud af en win7-64bit.
Jeg foreslår asus - bare fordi det er det, jeg kører med - de andre mærker er helt sikkert lige så gode. Link til expert er også bare et link - jeg har ingen del i deres butik, så køb bare et andet sted hvis du finder den billigere (går du ned i en lokal butik efter at have tjekket priser på nettet, så kan de presses - og du kan ikke presse en online-butik - samtidig får du ofte bedre service)
Avatar billede emil8800 Nybegynder
06. september 2011 - 19:05 #4
Kom bare lige til at tænke på om intel's i5 ikke bedre end amd's quad core?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2011 - 21:10 #5
det er et svært spg - du kan ikke umiddelbart sammenligne ghz, og så er det også med de tilhørende nord/syd-bro og deres strømforbrug og evner i øvrigt.
Det er nok mere religion end faktuel viden - og jeg har tommelfingerreglen, at man aldrig skal købe årets nyeste version, men bare sammenligne på prisen for sidste års topmodel - så har du en idé om, hvad der er godt/efterspurgt. Hvis du finder en i5 til 5000kr med 8gb ram så er der frit valg - det kan jeg ikke afgøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2011 - 21:12 #6
og - du skal ikke lægge svar - du har spørgsmålet, og kommenterer på indlæg - svar er først til sidst, når evt point skal uddeles.