Avatar billede Helmaxen Nybegynder
06. september 2011 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redigere videoklipp

Heisann. Jeg har et spørsmål jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse. Jeg har tatt opp som et forsøk et par filmer som jeg vil redigere litt på.
Det er i filmen både oppe og nede en svart kant som jeg vil klippe vekk. Dette er ikke mulig i Windows Movie Maker, så jeg lurer derfor på om noen vet om et annet program jeg kan utføre det ønskede, sånn at jeg slipper å se den svarte kanten når jeg ser filmen.

Kjører med Windows Xp, SP1.
Forslag mottas med takk. :)
06. september 2011 - 17:20 #1
Generelt: Mener du at du kun har SP1 (ServicePack1) på din XP ???
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
06. september 2011 - 17:25 #2
Heheh. Nei, jeg har nok litt mer enn det. Blandet litt sammen med maskina som står ved siden av som har Win7 med SP1.
Skal selvfølgelig være SP3 på maskina med XP. :)
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
07. september 2011 - 11:33 #3
Jeg har nå lastet ned en demo av Vegas Movie Studio 11 som det ser ut til at kan klare oppgaven. Men der har jeg støtt på et annet problem:
Jeg skal i den ene video klippe ut ca 40 sekunder fra starten, og har funnet ut hvordan jeg skal klippe ut den. Når jeg trykker på start-knappen i studioen starter filmen fra der jeg klipper. Men når jeg lager filmen, og skal se på resultatet etter "rendering" som det står, så starter den ferdige filmen fra begynnelsen, altså med den biten jeg ikke vil ha med.

Håper dette ble forstelig. Hvis ikke, si fra, så skal jeg prøve å beskrive nærmere.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
07. september 2011 - 12:14 #4
Glem den siste. Har funnet ut hvordan jeg gjør. Mangler bare å få fjernet den svarte kanten oppe og nede nå, så. :)
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
21. september 2011 - 15:51 #5
Ingen hadde noen forslag, og det er forsåvidt ikke noe rart. Er bare sånn som Media player viser filmen, så sånn er det bare. Derfor tar jeg poengene selv jeg. :)