Avatar billede louisek Mester
06. september 2011 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farver er blege

Hej eksperter :)

Den er helt gal med farverne i PS5!
Mine farver er en blegere udgave af sig selv - Sort bliver feks mørk grå ... jeg HAR tjekket at der ikke er transparente lag osv der skaber forstyrrelsen

Når jeg åbner et almindeligt foto er sortgengivelsen helt fin, så det er ikke skærmkalibrering. I øvrigt ser farverne fine ud og bliver som jeg ønsker i mine andre grafiske programmer.

Min kollega mener at kunne huske at have haft problemet en gang - at det har at gøre med min skærmdriver (Samsung) - og at man skulle holde et eller andet nede mens PS starter op

er der nogen der har et bud?

/Louise
Avatar billede niklask Nybegynder
06. september 2011 - 12:15 #1
Prøv at tjek Image > Mode, her står den som standard på RGB, måske du ved en fejl er kommet til at ændre det?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2011 - 12:18 #2
Du har ikke pillet ved dine ICC profiles, eller andet monitor setup i PS5 ?
Avatar billede louisek Mester
06. september 2011 - 13:08 #3
Jeg har ikke pillet ved noget som helst

Min farveopsætning er helt standard:

North America General Purpose 2
RGB: sRGB IEC61966-2.1
CMYK: U.S. Web Coated (SWOP) v2
Avatar billede hcma Novice
06. september 2011 - 17:05 #4
reset af pref-filen ?
Reset af Photoshop Pref.file  eller ImageReady Pref.file
Åbn Programmet og

Hold ctrl + shift + alt nede under opstart (skal være meget hurtig)

eller:  (erstat Photoshop 7.0 med den version du har)

"A corrupt file in the Photoshop preferences is causing your problem. The reason why reinstalling does not fix the problem is that the preferences directory is not stored within the program directory, so it doesn't get deleted when you uninstall.

Locate the Photoshop preferences directory by searching for the string "Adobe Photoshop 7.0 Settings" in your C:\ Documents and Setting" folder.

Rename the directory "Adobe Photoshop 7.0 Settings" (or delete it).

Photoshop will recreate the directory and everything in it when you next load it."

http://pub144.ezboard.com/fphotoshopcafe25365frm13.showMessage?topicID=390.topic

eller på en lidt anden måde:
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

(erstat 7.0 med det versionsnummer du kører med)
Avatar billede louisek Mester
12. september 2011 - 13:46 #5
smid et svar hcma
Avatar billede hcma Novice
12. september 2011 - 17:01 #6
svar  -  men virkede det ?
Avatar billede louisek Mester
12. september 2011 - 17:11 #7
jeg må med røde ører tilstå at jeg havde pverset et lag der havde det forkerte blending mode .... ups :§

... men det var den funktion med at nulstille preferencefilen jeg eftersøgte :)