Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
02. august 2001 - 22:58 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 256 ddr bios?

Hej
Jeg har et Winfast Ge-force 256 DDR grafikkort!
mit spørgsmål:
Har lige kigget på driver til kortet, og fandt en bios driver til kortet!?. MEN hvad gør den? Opdaterer den min bios på bundkortet eller \"sidder\" der en bios på selve grafikkortet??????
Måske et dumt spørgsmål, men smid en kjole på mig og kald mig Linda.....Jeg aner det ikke!
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
02. august 2001 - 23:00 #1
ET GRAFIK KORT HAR DA IKKE EN BIOS LINDA
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
02. august 2001 - 23:01 #2
og den opdater ikke din bios
Avatar billede zycho Nybegynder
02. august 2001 - 23:03 #3
hacker-tracker >> En BIOS har da i allerhøjeste grad en BIOS. Så lad være med at drille Linda :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
02. august 2001 - 23:03 #4
LOL. Retter lige:

hacker-tracker >> Et grafikkort har da i allerhøjeste grad en BIOS. Så lad være med at drille Linda :-)
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
02. august 2001 - 23:04 #5
Et grafikkort har en BIOS, hvis du prøver en grafikkorts BIOS update, ja så updater den grafikkortets BIOS, very simple
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
02. august 2001 - 23:04 #6
he he
hvad gør jeg så?
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
02. august 2001 - 23:06 #7
Der er altså ingen fare for, at \"smadre\" biosen på bk?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 23:14 #8
et Grafikkort kan også have en bios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 23:16 #9
kamikaze2> Man kan rent faktisk lave et Geforce kort om til et Quadro grafikkort!
Er dog ikke siker på om dit kan laves om.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 23:18 #10
For at opdatere din bios på bundkortet skal du have fat i en opgradering og et flash program og en bootdisk! Men det er en anden historie!
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
02. august 2001 - 23:22 #11
Alle GF kort kan laves om til Quadro kort, dog ikke alle som tager imod soft quadro.

Du går bare ind på Leadtek/Winfast\'s hjemmeside og finder BIOs opdateringen. Efterhånde burde alle da være live opdateringer så det virker som et program du trykker \"yes\" et par gange og så har den flashet det og du skal genstarte, ellers er det den trælse måde!
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
02. august 2001 - 23:29 #12
Jeg har fundet den (http://www.leadtek.com.tw/old/Es338DL.htm)
men det jeg er i tvivl om, er hvor denne bios ryger hen!!
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
02. august 2001 - 23:36 #13
Gør som der står, hent den, exstract den ned på en boot disk og genstart og flash BIOS som når du flasher din alm. bios
Avatar billede drone Nybegynder
03. august 2001 - 01:30 #14
Inden du nu leger med din bios Linda. Så spørg lige dig selv hvad det er du ønsker at opnå.(Vil du opdater fordi du kan ?, eller er der en fejl du håder forsvinder ?) Og hvis du når frem til at vil opdatere bios på dit grafikkort, så tag lige en backup af idn eksisterend inden du gør andet.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
04. august 2001 - 10:31 #15
>>drone
Mest fordi man kan, men jeg har også et problem med at min pc´er fryser en gang imellem! (mest når jeg exiter til desktop fra spil)

Det lykkedes mig at opdatere bios *bølge*!
Mit spørgsmål om der er en bios på grafikkortet er besvaret. Jeg sidder med et layout af kortet, og der en lille chip på der hedder: BIOS! (synes bare ikke at kunne se den da jeg åbnede pc hmmmmm..... Anyway den ER der!)

takker for hjælpen!!!

                        hilsen \"Linda\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 12:37 #16
Takker for pointene ;o)
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
04. august 2001 - 19:04 #17
Ja, takker for pointne hvad man så end skal bruge dem til...