Avatar billede tisbris Nybegynder
05. september 2011 - 22:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tilføj/Slet post i subform vha. checkbox

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp igen :o)

Jeg har en db hvor jeg skal have registreret brugernes rettigheder på forskellige systemer.

Jeg har en tabel med brugerens info. En tabel med rettigheder. Og en tabel med plads til BrugerId og RettighederId, men jeg mangler at få fyldt denne ud.

Jeg har oprettet flere forespørgelser (pr. system) og disse er benytte til subforms, således at alle tilgængelige rettigheder er listet i disse subforms (mere overskueligt end combobox).

Jeg vil gerne at man via en checkbox ud for hver rettighed kan til/fra koble rettigheder. Dvs. at check=rettighed tildelt, uncheck=rettighed ikke tildelt.

Jeg mangler 'blot' koden på disse checkboxe, og jeg er bestemt ikke VBA haj :o)
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2011 - 18:56 #1
Not quite sure I understand how you intend using checkboxes unless they are a field in one of the tables.

Your table design seems to be OK so I would suggest a main form where you have a user information and a sub form where you can choose (from a combo) the permissions a user can have.
Avatar billede tisbris Nybegynder
30. november 2012 - 22:15 #2
lukkes