Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 15:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få mit Ethernet til at virke :/

jeg har lige geninstalleret windows 7 ultimate 64 bit på min computer.

efter installationen kunne computeren ikke oprette forbindelse til nettet fint nok det havde jeg også regnet med så jeg fandt min motherboard instalations cd og installerede alt på den.

motherboard: ASUS P7H55-M (ved godt det er noget billigt skrammel)

midt i installation af det hele begyndte internettet at virker. så jeg startede at opdatere det fra windows update. ca. halvt inde i opdateringen af windows update var driver installationerne færdige. og jeg trykkede ok uden at læse beskeden :\ så min pc genstartede og da den startede op igen virkede internettet ikke :S

jeg har afinstalleret alle driverne installeret kun Ethernet driveren
afinstalleret Ethernet driveren og installerede det hele ligesom først gang det virkede.

men nu kan jeg bare ikke få det til at virke :S

windows update nåede at downloade 39 ting. så prøvede jeg at installere dem men stadig uden held...

jeg har været inde på realteks hjemmeside for at downloade nye drivere til min Mac som jeg bruger til lat skrive dette og så overføre dem til min pc. men den siger "du har ikke tilladelse til at åbne denne side" når jeg prøver at downloade en af windows 7 driverne på denne side:

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

jeg kan prøve lidt senere med en anden pc der bruger windows men hvis nogen af jer har nogen andre ideér jeg kan teste i mellemtiden vil jeg blive meget glad :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 16:08 #1
Når du installerer tager du dem så i en bestemt rækkefølge?
Har du driverne på cd, er rækkefølgen at du først installerer chipsætdriveren før noget andet. Chipsæt driveren der den der styrer kommunikationen på bundkortet, så hvis den ikke kommer ind først kasn der måske gå kludder i det.
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 16:29 #2
det ved jeg ikke jeg installerede dem ud fra cd'en hvor der er en "install all" knap men i mellemtiden har jeg prøvet at downloade de nyeste drivere og lægge dem ind uden hjælp. nu er jeg i gang med at geninstallere windows 7 igen og ville jeg prøve det samme som jeg gjorde sidste gang bare uden at opdatere via. windows update før det er helt færdigt :S og så virker det forhåbentligt..

hvis det ikke gør prøver jeg at installere driverne en af gangen med chipsæt driveren først efter at have slettet alt igen :/
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 16:31 #3
Okay.
Held og lykke med det
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 16:52 #4
det virkede ikke :{ så jeg går i gang med at geninstallere windows 7 en gang til..
og så installere jeg kun chipsæt driveren og bagefter Ethernet driveren...
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 16:56 #5
har du set her

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7H55M_LE/#download

det her er den eneste der ligger så den er måske mage til den du har

Realtek RTL8112L LAN Driver V7.6.820.2009 for 32/64bit Windows 7.(WHQL)
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 17:09 #6
virker umiddelbart som gamle drivere (2009)

men jeg har så ingen anelse om hvor gamle de drivere jeg installerede før er... udover Ethernet driveren som jeg downloadede var vist fra 2011

men jeg prøver at installere dem.

først chipsæt driveren og så LAN driveren ikke?

windows 7 er næsten færdig med at geninstallere
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 17:32 #7
okay windows 7 er geninstalleret igen..

jeg prøvede først at køre chip driveren som treatmenice foreslog men den ville ikke starte så installerede jeg chip driveren fra cd'en og prøvede at installere lan driveren som han forslog ved slutningen af installationen får jeg beskeden: "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."

jeg har googlet lidt og andre ser ud til at få samme error.

men har ikke fundet nogen der har fikset det :S.

prøver med Lan driveren på cd'en men har ikke de store forventninger til at det skal virke :S
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 17:37 #8
nej det virkede heller ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 17:57 #9
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 18:02 #10
det leder bare til information om kortet videre til det første sted jeg fandt drivere til det som ikke virker for mig :{
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 18:05 #11
jeg kørte den først LAN driver som treatmenice gav mig ved at køre den i kompatibilitetstilstand med windows x SP 3 men det virkede heller ikke :{
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 18:08 #12
kiggede lige i BIOS for at se om der var noget der som ikke skulle være der. men det ser også fint ud Lan er enablet og satte den lige til fabriks indstillinger for en sikkershedsskyld. men virker stadigvæk ikke :{
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 18:14 #13
der var en funktion i BIOS der hed :"" og efter at checke det siger den "Realtek LAN Cable not ready, enter setup for detail."...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 19:29 #14
Har du inde i enhedshåndteringen tjekket om Windows må slukke for strøm til netkortet. Det gøres under egenskaber-strømstyring under netkortet.
Jeg har slået min fra, for ikke at få problemer.
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 19:36 #15
ja den anden gang jeg geninstallerede fandt jeg en side der foreslog det samme. virkede ikke :[ undskyld jeg glemte at forklare det.

men tænker lidt på om det her vil gå ind under garantien? jeg har aldrig pillet ved noget inden i maskinen har bare geninstalleret windows 7 på den helt normale måde.
købte bundkortet for ca. 1 år siden. vidste godt det var noget billigt lort men det burde da i det mindste "virke" som planlagt...

hvis det går ind under garantien tænkte jeg om man måske kunne spørge dem om man kunne få rabat hvad der svarede til bundkortet og få en anden en og måske en bedre CPU.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 19:44 #16
Du skulle måske prøve denne:
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/

Programmet her leder efter drivere efter den hardware id som er i pc.
Man skal regisrere sig for at downloade drivere.
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 19:57 #17
okay jeg prøver :)

tak fordi du bliver ved med at prøve at finde på løsninger :D
Avatar billede some_one Nybegynder
05. september 2011 - 20:02 #18
den siger at der ikke blev fundet nogle opdateringer.
nok fordi den ikke har adgang til nettet og derfor ikke kan hente nye driver informationer :S
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 20:28 #19
Åh ja selvfølgelig kan den ikke det.
Avatar billede some_one Nybegynder
08. september 2011 - 14:16 #20
jeg afleverede den til min lokale pc-shop hvor jeg også købte motherboardet og de fiksede det.