Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
03. september 2011 - 21:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny Bærbar 5-6000 kr.

Davs.

Jeg står og har brug for en bærbar til skolen, men da jeg også gamer en hel del er det ikke så simpelt bare at gå ud og finde en der kan håndtere word osv.

Selv har jeg kigget på denne Packard Bell Easynote TX69-HR-759 til 5500 kr: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/410117/Packard-Bell-Easynote-TX69HR759.html

Det er her i (forhåbentlig) kloge hoveder kommer ind i billedet, jeg vil gerne vide hvor god kvalitet mit nyværende valg er og hvorvidt den kan trække den række af spil jeg ligger inde med.

Starcraft 2
Minecraft
Civ 5
Den kommende Heroes 6 & Battlefield 3 (Vil gerne vide hvor sandsyndligt dette er)

Ovenstående er nok de mest krævende spil jeg kommer til at bruge den til. Eventuele forslag til ændringer i mit valg er velkommen med argumentation for hvorfor, det vil dog være bedst for mit budget hvis det kan holdes på de 5500 kr eller derunder, jeg skal have en god grund for at gå højere.

På forhånd tak for hjælpen.

- E = MC^2
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. september 2011 - 21:57 #1
Specifikationsmæssigt får du meget for pengene med den Packard - det er en god ide at købe med Sandy bridge processor som der står (de hedder noget med 2xxx efter i3,i5, eller i7).
Personligt ville jeg dog finde et andet mærke (Asus, Acer eller lign.) da jeg ikke har hørt noget godt om packard - dog bliver det svært til den pris med de specifikationer.
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
03. september 2011 - 22:20 #2
Du siger du ikke har hørt noget godt om mærket Packard, er det fordi du har hørt negative ting om det eller har du bare ikke hørt meget om det generalt?

Personligt har jeg ikke hørt mange anmeldelser af mærket men rander tit ind i det når hvad angår bærbare, så helt dårlige kan de da heller ikke være.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2011 - 00:24 #3
Nu ved jeg godt det er en smags sag (nej egentlig ikke) men til bærbar ville jeg klart finde en med et ATI kort i. du bude kunne finde en med det i til næsten samme pris :-) ATI yder mere og så mener jeg der har været en del med varme problemer med nvidia.

hvad er en god grund til at gå over? for ca 700 mere kan jeg klare en asus med 15.6" i7-2630QM 6GB 750GB GT540M W7HP

det er dog stadig med Nvidia kort
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2011 - 00:28 #4
eller denne asus til 5500

Asus 15.6" i5-2410M 6GB 640GB GT540M W7HP

dette er ikke noget jeg har på min side da det normal er noget jeg sælger i et lidt støre antal end 1
Avatar billede mikaelch Novice
04. september 2011 - 04:08 #5
ser ud til ca være samme her til 1000 kr billigere
Avatar billede mikaelch Novice
04. september 2011 - 04:08 #6
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. september 2011 - 09:28 #7
Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt noget negativt - jeg er sikkert bare naturlig negativ overfor noget nyt :o)
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
04. september 2011 - 09:37 #8
#3 Kan du uddybe lidt om hvordan og hvorfor et ATI kort vil være bedre? Og hvordan vil man kunne vide om en bærbar bliver for varm eller ej uden at prøvekøre den selv?

#6 Jeg leder desværre ikke efter en billigere bærbar som sådan, medmindre den har de samme specs eller bedre til en lavere pris. Den du har linket til er tydeligvis ikke nær så hurtig som mit nuværende valg.

Udover det har jeg ikke fået et klart svar på mit spørgsmål endnu. #1 sagde specs'ne så gode ud for prisen men jeg ved stadig ikke om den kan håndtere det jeg skal bruge den til.
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
04. september 2011 - 09:40 #9
#7 Tror nu mere du bare er naturlig mistænksom, som stort set alle andre mennesker på kloden når det gælder en relativ stor mængde penge.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2011 - 11:53 #10
Ja efter at AMD og ATI er gået sammen har ATI fået et kæmpe boost i power og prisen er meget billiger i forhold til Nvidia. det vil jo sige at du kan få mere grafikkort for det samme antal penge :-) hvilket vi jo godt kan li hehe

og ja det med varme problemer er noget jeg er kommet frem til gennem mange timer på nettet samt kunde afaring... det skal dog siges at ATI kan også blive varme men sjældent lige så varme som Nvidia. det er dog muligt de har fået fixet deres varme det skal jeg ikke kunne sige.

min bærbar køre på en ATI HD5650 mobility som trekker alt lige fra mit gode gamle battlefield 2 til black ops (og den bliver varm men inden for grensen )
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
04. september 2011 - 14:03 #11
#10 Hvad ville du sige til denne bærbar http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/410114/Packard-Bell-Easynote-LS11HR.html ?

Den har et ATI Radeon 6650 grafik kort og en nået bedre skærmopløsning. Jeg vil dog blive nødt til at købe en ny taske da den er for stor til den jeg bruger lige pt. men det er et helt andet problem.
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
06. september 2011 - 19:50 #12
Har for få minuter siden bestilt den bærbar jeg linkede til i #11. Da #1 er den eneste der skrev et svar får han points'ne. Tak til resten af jer for konsultationen og vi ses nok igen når jeg skal have en ny stationær.

- E = MC^2
Avatar billede lehmann9600 Nybegynder
23. oktober 2011 - 16:35 #13
Hej, jeg er selv ved at lede efter en computer der skal kunne nogenlunde det samme.. hvordan er det gået med din packard indtil videre?
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
23. oktober 2011 - 19:34 #14
Den kan klart anbefales. Selvom den har fået en smule bank og blevet tabt en enkel gang kører den stadig som ny.
Under Battlefield 3 BETA'en blev den på auto sat til omkring high og kørte det smukt uden problemer.
Heroes 6 kører den med alt på maks undtagen shadows (ellers er der en smule lag).
Har ikke rigtig noget dårligt at sige om den, du skal nok op og bruge 2000 kroner mere for at få noget der er mærkbart bedre, det er virkelig en kraftfuld bærbar man får for sine penge her.
Avatar billede lehmann9600 Nybegynder
24. oktober 2011 - 12:13 #15
mange tak, jeg har ikke haft en packard før, og ville nødig købe noget der går i stykker en uge efter, men lyder til det godt kan klare en del spil, og en del tæsk (;
Avatar billede Eligmedmcianden Nybegynder
24. oktober 2011 - 21:09 #16
Man bør dog stadig passe godt på ens bærbar, vil sige at man skal finde sig selv heldig hver gang man taber den eller ligende og den ikke bliver ødelagt af det.
Det er jo en skrøbelig race vi har med at gøre her =)
Avatar billede jaco5604 Nybegynder
19. december 2011 - 16:03 #17
lille og compact med gt 520 http://www.asus.dk/Notebooks/Superior_Mobility/U36SD/
lidt tungere støre og kraftigere men god pris http://www.asus.dk/Notebooks/Versatile_Performance/K53SV/