Avatar billede andersbl Nybegynder
02. september 2011 - 23:40 Der er 14 kommentarer

Router til FTP opsætning !

Hej Eksperter
Jeg har en synology og vil gerne bruge ftp. Jeg kan godt skrive: ftp://192.168.0.100/ og se en liste over nogle mapper. Men mit problem er jeg gerne vil kunne til gå den ekstern.

FTP er sat på port 21, og forstår ikke helt hvor for den finder ftp(synology) når ip-adressen er: http://192.168.0.1/

Kan i hjælpe det dette lille problem, som jeg går ud fra er noget router opsætning.

Det er en netgear router fra TDC
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 00:27 #1
Har du åbnet for ftp i Synology serveren?

vis du har gjort det så skal du portforwarde port 21 i routeren.

192.168.0.1 er nok din router så den skal du ind i via http://192.168.0.1 og lave dit portforward.
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. september 2011 - 09:44 #2
Hej
Jeg har åbnet for ftp det er derfor det virker på den lokale ip-adresse går jeg ud fra.
Jeg har portforward port 20-21

Jeg kan godt komme på min Synology ekstern ved DSM, men hvis jeg prøver at skrive min eksterne ip adresse som det her:  ftp://(ekstern-ip):21
tænker den men komme ikke videre. Beder ikke om login som hvis jeg gør det intern.
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. september 2011 - 10:01 #3
hvis jeg bruge fileziller for jeg følgende besked:
Status:    Forbindelse til server afbrudt
Status:    Tilslutter til 80.163.XXX.XXX:21...
Status:    Forbindelse etableret, venter på velkomstbesked...
Respons:    220 XXX FTP server ready.
Kommando:    USER XXX
Respons:    331 Password required for admin.
Kommando:    PASS ********
Respons:    230 User admin logged in.
Status:    Tilsluttet
Status:    Henter mappeliste...
Kommando:    PWD
Respons:    257 "/" is current directory.
Kommando:    TYPE I
Respons:    200 Type set to I.
Kommando:    PASV
Respons:    227 Entering Passive Mode (192,168,0,100,217,38)
Status:    Serveren sendte passivt svar med en adresse, der ikke kan routes. Anvender serveradressen istedet.
Kommando:    LIST

Fejl:    Forbindelse mistet ved timeout
Fejl:    Kunne ikke hente mappeindholdsliste
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 10:52 #4
Du skal ind i ROUTEREN og åbne for port 21!!!!!

find din router her og følg guiden!!! husk at det er en fordel at give din synology server en fast ip på dit netwærk!!

en let fix er at sætte din synology i DMZ zonen så skal du ikke lave portforward....MEN der er en sikkerheds risiko ved at gøre det på den måde!!

GUID find din router

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. september 2011 - 11:32 #5
Jeg går ud fra, at når jeg kan komme på ftp ved intern ip-adresse så er port 21 åben.
Jeg har været inden på router og lavet en Port Forwarding på port 21 også.

Jeg kan gå ind på ftp://192.168.0.100/ og få adgang som ftp og kan gå ind på https://192.168.0.100 og få adgang til DiskStation.

Og jeg vil derfor mene jeg HAR lavet en portforward på routeren, ellers ville jeg ikke kunne komme på DiskStation ved hjælp af den eksterne adresse.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 12:50 #6
NEJ det er dit interne net vis du skal på udefra så skal du ind i din router (som har firewall indebygget) og åbne for port 21!!!
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 12:51 #7
Og jo du kan godt komme på synology udefra da det er https// protokolen
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. september 2011 - 13:29 #8
Hvis jeg har være inde i Active Forwarding Rules og tilføjet 192.168.0.100(21/20) TCP.
Under Port Blocking står der ikke nogen porte. Kan ikke se hvordan jeg skal kunne "åben" for nogle porte.

kan det have noget at gør med at min lokale ip er http://192.168.0.1/ og ikke 100 til sidst. Får ikke lov til at vælge "1" som sidste nr. i ip-adressen.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 18:29 #9
åben start skriv cmd i kør og tryk enter i det nye vindu skriver du ipconfig og trykker på enter

kig efter default gateway. denip der står der er din router. højst sansynlig 192.168.0.1 din synology har en anden ip!! 192.168.0.xxx

du går ind på din router (192.168.0.1) du kan sætte din synology til at få en fast ip hvilket er en meget god ide så den ikke skifter!

du skal så enten sætte den ip som synologyen har i DMZ zonen eller portforwarde de porte du skal bruge til den ip som synologyen har (eller åbne portene for alle)

vis du har bøvl vil jeg gerne hjælpe via teamviewer.

så vis jeg skal det så skriv en besked her med oplysningerne til din teamviewer (jeg skal i biffen med konen kl 8 så det skal være snart eller i morgen.)

sørg for at have dine koder til routeren klar og i en tekst fil så jeg hurtig kan copy paste dem.

jeg åbner et text dokoment og skriver hvad jeg laver så du kan følge med
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. september 2011 - 18:32 #10
skriv beskeden her så det kun er mig der kan se dem :-)
http://www.edb-eksperten.dk/kontakt.html
Avatar billede andersbl Nybegynder
04. september 2011 - 19:51 #11
Hej EDB-Eksperten
Mange tak for hjælpen ind til videre.

Jeg kan ikke ikke se hvad min synology's ip adresse er. Jeg har prøvet lidt forskellige ip'er men intet virker.

Jeg har taget nogle skærmdump så du kan se hvad jeg har gjort.
http://db.tt/8HQ8Cvd

Vi kan også teamviewe nu hvis det er.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2011 - 21:02 #12
Nej den kan du se vis du logger ind på din synology og trykker kontrolpanel/netværk og vælger fanen netværkinterface

jeg tilbyder stadig at hjælpe over teamviewer men det må vi aftale privat da det ikke vedkommer andre med koder og dit og dat.

jeg har tid i morgen mellem kl 16-19 da jeg er sygemældt pga en opration (mindre opration i munden) er det ikke muligt at ringe til mig men skriv endelig en sms. du finder nummeret på www.edb-eksperten.dk under Firma/om EDB-Eksperten så kan vi aftale hvad vi gør og hvordan du vil have sat det op. jeg er modstander af at bruge dmz så jeg vil anbefale det bliver med en fast ip på synology og så laver vi de huller i firewallen vi skal bruge :-) alt i alt 15-20 min... Og det er gratis arbejde :o)

så vis du finder ud af hvad du vil bruge af funktioner på synology så viser jeg dig via teamviewer hvad jeg gør så du selv kan lave det frem over.
Avatar billede andersbl Nybegynder
04. september 2011 - 21:32 #13
Hej
Jeg har fundet det.
http://db.tt/OY3MmUs

og har lavet port forward til den ip-adresse.
http://db.tt/RcojY5a

Men der er stadig noget der ikke er sat rigtigt op.. :(
Avatar billede andersbl Nybegynder
05. september 2011 - 08:26 #14
Hvis det er har jeg teamviewer på min computer og passer mig fint mellem 16-19