Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:15 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Minecraft lag?

Hej jeg har en packard bell easynote ts11 computer og spiller minecraft på den. der er bare et problem... det er at når jeg går ind i det skal jeg sætte alle settings ned og den lagger stadig... jeg har prøvet at gå ind i jobliste og sætte prioritet op men det hjælper overhovedet ikke men en af mine venner siger det er noget med selve min computer den kan findes her:
http://www.wupti.com/Produkter/375912_%28Wupti%29.html?utm_source=kelkoocomputere

hvis i kunne sige hvad jeg skal gøre / skifte ud i computeren ville jeg blive rigtig glad fordi en af mine andre venner har en lignende computer:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/410117/Packard-Bell-Easynote-TX69HR759.html
som kører det uden det mindste lag...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 18:21 #1
Ud fra det du skriver og hvor du har købt den er jeg endt på følgende maskine: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/375912/Packard-Bell-Easynote-TS11.html

Er dette den bærbar du har købt?
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:22 #2
Hov... det er ikke ts11 det er ls11
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:22 #3
ja det er
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:22 #4
det er rent faktisk en ts11 bare glem hvad jeg sagde
01. september 2011 - 18:26 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:27 #6
ja jeg ved det godt jeg har bare ikke lige styr på hjemmesiden i dag men det er win7 home edition tror jeg nok
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 18:29 #7
Har du installeret de seneste drivere til din pc? inkl opdateret den helt?

Hvilket sikkerhedssoftware benytter du?
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:32 #8
jeg har opdateret og installeret drivere og jeg har brugt norton og bullguard men nu leder jeg efter et nyt...
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:38 #9
der er en der siger det er min GPU kan det være det?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 18:42 #10
Det kan det meget vel, jeg har lige læst lidt om graffikkortet og da jeg selv har haft storebrorkortet til en af dem den bliver sammenlignet med så vil jeg mene det er der problemet ligger. Især når du skriver at hvis du ændrer settings til laveste så kører det, men ellers lagger det.
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:44 #11
når jeg sætter settings til det laveste lagger det stadig rimeligt meget...
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 18:45 #12
så du mener at jeg skal skifte mit grafikkort?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 18:48 #13
Hehe det tror jeg ikke du kan så nemt, det er trodsalt en bærbar du har :)

Altså hvis det os lagger med lave indstillinger så vil jeg da godt lige høre om du har andre spil som evt kræver noget graffik for at smamenligne?

Men jeg vil mene at graffikkortet er synderen ud fra hvad jeg kan læse mig til vel og mærket.
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 19:03 #14
jeg kan spille terraria uden lagg jeg kan spille css uden lagg maplestory modern warfare 2 team fortress 2 garrys mod 10
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 19:07 #15
Okay, det undrer mig lidt din pc kan håndtere følgende spil men ikke Minecraft.. især hvis du kan spille dem flydende med alle indstillinger?
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 19:09 #16
ja jeg kan spille dem med højeste...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 19:16 #17
Prøv og start minecraft og så start joblisten og sæt op ved siden af, i joblisten kan du så vælge: Ydeevne og derefter Vis og så: Vis kernetider. Så burde den vise cpu oversigt med grøn og rød farve.. (Jeg kan desværre ikke selv teste for at sikre mig det, da jeg har en cpu som er ret svær og overbelaste.. men så går du igang med og spille minecraft og ved siden af kan du se joblisten, så skal jeg blot vide om den viser meget med rød hele tiden osv... og om grøn ligger højt oppe os..
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 19:29 #18
når jeg gør det så ligger den røde linje helt nede i bunden og den grønne ligger næsten i toppen?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 19:31 #19
Okay, hvad med kernerne? (De er til venstre for den du lige har set på)
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 19:36 #20
CPU-brug ligger på 26-27
hukommelse ligger på 2,72 GB
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 19:48 #21
Okay, jeg må nok erkende jeg ikke helt kan afgøre helt, for ud fra ram forbrug så har du da os en del programmer kørende på samme tid?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 19:49 #22
Prøv og gå ind i joblisten og så under: Processor, hvor mange programmer er der der samt under: Tjenester
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 19:56 #23
94 tjenester der kører og 99 processer...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 20:04 #24
Det var nu heller ikke for lidt da..

Til en start synes jeg vi skal prøve en enkelt og hurtig løsning så hvis du gider og gå til følgende destination:

C:/Users/Brugernavn/AppData/Roaming

Der ligger mappen .minecraft, hvis du ikke har noget i dit minecraft spil du vil gemme så kan du blot slette den, hvis du derimod har nogle single player baner du ikke vil miste så bedes du fortsætte ind i mappen og derinde gemme følgende mappe: Saves

Derefter skal du os fjerne minecraft.exe filen (Den fil du har hentet på minecrafts side) og så hente en ny og så prøve på en frisk med spillet.
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 20:33 #25
ok det prøver jeg så..
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 21:04 #26
jeg prøvede... det hjalp ikke... overhovedet
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 21:08 #27
Så er det svært at svare på for mig, når jeg ikke lige sidder ved den.. Jeg vil nok sige at det KAN tænkes at det er GPUen, men jeg kan ikke endeligt afgøre det da jeg synes det lyder underligt at du kan spille div andre spil uden problemer..
Avatar billede it-noerden Nybegynder
01. september 2011 - 21:11 #28
mange siger det måske er mit java?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 21:18 #29
Prøv og fjern java fra din pc og hent det igen herfra: http://java.com/en/download/manual.jsp

Problemet er os at Minecraft benytter ikke DX, men OpenGL, men det kan være det er java der er synderen, men jeg kan nu ikke helt se en sammenhæng (Husk hvis dit styresystem er 64 bit så skal du bruge java 64 bit)
Avatar billede it-noerden Nybegynder
02. september 2011 - 15:31 #30
jeg prøvede det ... hjalp overhovedet ikke...
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2011 - 08:33 #31
Så vil jeg tro det er GPUen, problemet jeg ser for mig er at dit kort fint virker til DX spil, men ikke OpenGL (Det er 2 vidt forskellige graffik controllere i et graffikkort :) De fleste benytter DX nu om dage til spil, men minecraft er jo til flere styresystemer og derfor var de nød til og bruge OpenGL til Minecraft
Avatar billede it-noerden Nybegynder
08. september 2011 - 20:01 #32
vent jeg fandt ud af det hvis jeg fjernede og installerede java og uden at starte minecraft fjernede hele minecraft så virkede det!!! :D tak for hjælpen post lige et svar
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2011 - 20:17 #33
Det var da godt at høre ;) Du får svar her :)
Avatar billede alex7712 Nybegynder
02. marts 2012 - 13:37 #34
vent kan du fortælle præcist hvad du gjorde, jeg har nemlig samme problem?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2012 - 17:00 #35
#34 du skal fjerne Java (tilføj fjern programmer.

Derefter skal du fjerne .minecraft mappen som burde ligge under:

C:\Documents and Settings\DIT_BRUGERNAVN\Application Data\.minecraft

Eller:

C:\Documents and Settings\DIT_BRUGERNAVN\AppData\.minecraft

Den første er til i windows xp og den nederste burde virke i windows 7 (hvis jeg husker korrekt.

Men mappen er skjult, så du skal i en mappe op i funktioner, mappeindstillinger klik på fanen vis og derefter under "Skjulte filer og mapper" vælger du vis skjulte fielr og mapper.

Derefter fjerner du minecraft.exe filen og henter det igen fra minecraft.net, men forinden skal du hente java via java.com :)