Avatar billede kkejser Nybegynder
01. september 2011 - 09:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sæt processlinje til ikke at være allways on top

Jeg har et problem efter opgradering til windows 7. Jeg ønsker at maksimere et vindue så det fylder ud over process linjen. Den eneste måde jeg kan få det til at virke på er ved at lave autohide, sådan at man skal køre musen ned i bunden af billedet for at åbne process linjen igen.
Meningen er at process linjen altid er fremme, men at man kan maksimere et vindue ud over process linjen, når man så minimere vinduet igen så man bare ser skrivebordet, så skal process linjen stå normalt igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. september 2011 - 09:40 #1
Ville F11 så ikke være muligheden?
Avatar billede kkejser Nybegynder
01. september 2011 - 09:48 #2
Nej desværre, det kan programmet ikke. Det er en brugerflade (Indusoft) på min husplc, hvor jeg har opgraderet computeren til windows 7. Det virkede fint i Windows XP.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. september 2011 - 10:12 #3
Hvad med at indre i indstillingerne for taskbaren
I forhold til billedet, så prøv følgende:
Fjern flueben i "Lock the taskbar"
Sæt flueben i "Auto-hide the taskbar"

http://i53.tinypic.com/ivk2t4.jpg

backup af billede
http://billedehost.dk/?id=show&picid=975
Avatar billede kkejser Nybegynder
01. september 2011 - 10:50 #4
Når man laver en autoHide så forsvinder taskbaren ud af billedet også når man bare har vist skrivebordet man skal så køre musen ned i bunden for at få den frem, og det er lidt træls når det bliver kørt på en touch skærm.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. september 2011 - 11:10 #5
Det lyder meget rimeligt.
Hvad med at sætte maskinen til at køre Kiosk Mode? Har du prøvet det?
http://www.lockergnome.com/it/2011/04/12/kiosk-mode-with-windows-7/
Avatar billede kkejser Nybegynder
01. september 2011 - 15:44 #6
Så vidt jeg kan læse mig til er det kun til at lave autologon. hvilket heller ikke vil være dumt, men jeg skal få det testet over weekenden om det kan hjælpe.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. september 2011 - 09:45 #7
Okay.
Avatar billede kkejser Nybegynder
14. september 2011 - 13:16 #8
Det hjalp ikke at sætte computeren til kiosk mode. Undskyld for den sene tilbagemelding, men har været booket meget op pga. arbejde.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
16. september 2011 - 19:49 #9
Det er helt i orden :) Arbejde har en dårlig tendens til at stjæle ens fritid.
Men jeg kan forstå det ikke hjalp. Ligger hovedet i blød og melder tilbage i løbet af weekenden.
Avatar billede kkejser Nybegynder
16. januar 2012 - 14:40 #10
Lukket
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:11 #11
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder samt at jeg ikke kunne komme i tanke om en mulig løsning.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.