Avatar billede usse Nybegynder
31. august 2011 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

UNICODE i path

Jeg har en servlet kørende der skal kunne hente billeder udfra en masse pathes/stier hvori der kan indeholde UNICODES chars, dvs. specielle karakterer der er gemt i en MSSQL database med datatypen NVARCHAR. Men kan simpelthen ikke få min servlet til at finde stierne dvs. så det må nok være et problem med afkodningen.

Eks:
C:/test/ACDC/Penguins.jpg

Her kan jeg ikke tolke path til billedet med det specielle tegn: http://www.unicodemap.org/details/0xF022/index.html

Henter stien til udfra databasen fra et Resultset med getString, da getNString ikke er understøttet.

Nogen der kan finde ud af at tolke dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2011 - 16:34 #1
Proev og udskriv char vaerdierne fra den string du faar ud af databasen.

rigtig => fejlen ligger paa fil siden

forkert => fejlen ligger paa database siden
Avatar billede usse Nybegynder
31. august 2011 - 17:04 #2
Jamen fejlen ligger ikke i databasen for kan indsætte samme char, kunne du evt. ikke give et eksempel på at tilgå denne path/sti bare lokalt fra en variabel string til at starte med ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2011 - 04:09 #3
Hvorfor skulle det at du kan indsaette den char garantere at du kan hente den ud med getString?
Avatar billede usse Nybegynder
02. maj 2012 - 15:50 #4
Accepter