Avatar billede tveit Nybegynder
31. august 2011 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Ekstern Harddisk.

Hej,

jeg har et problem med min ekstern. Det er en Iomega 1 tb.. Har haft problemet i en længere periode nu..

Når jeg smider stikket i computeren og tænder for eksternen, så åbner den ikke.. Der er intet at se i denne computer heller..

Har prøvet med et andet stik, som fint duer, og har prøvet på andre computere, men lige lidt hjælper det..

Det virker lidt som om at udgangen i eksternen er lidt løst. Så ved ikke om det er derfor at den ikke kan åbne.

Er ikke så teknisk anlagt.. så kunne virkelig godt bruge lidt hjælp. :)!

Ville satme være skidt, hvis alle gamle billeder osv gik tabt.

please help me..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 00:43 #1
Det er muligt, at du bare har det samme problem som jeg. Irriterende men man kan leve med det. Måske får de bare ikke noget drevbogstav,
og så kan den kun ses i Diskhåntering. Det er let nok.

Eller hvis du foretrækker det. EaseUs som er gratis. Højreklik på disken og giv den et bogstav, ligesom man gør i windows.
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede tveit Nybegynder
31. august 2011 - 01:16 #2
Nu har jeg hentet det program, men der nok ikke andet frem end mit c og d-drev..

dog hjalp det i en ti minutter, hvor computeren fandt en ukendt usb-enhed. Dog kunne den ikke åbnes.. Kunne hverken finde den i "denne computer" eller i programmet easeus..

ved ikke om jeg har fucket et eller andet op..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 01:28 #3
Lige et spørgsmål. Har du prøvet at trække ned i den søjle til højre? Hos mig kan man ikke umiddelbart se eksterne disk, men så snart man trækker i søjlen så ses den. (Jeg kan ikke lige huske hvad den søjle hedder, men den er alle steder.)
Avatar billede Maako Nybegynder
31. august 2011 - 05:33 #4
1. Du skal huske at skrive hvilket styre system det drejer sig om.

2. Hvis et andet kabel duede, så er det enten kablet der er knækket eller løs forbindelse ved ingangen.

3. Normalt har eksterne harddiske en indikations LED; se om den lyser (dvs. strømmen går igennem/tilslutningen duer), og se om den blinker mens den er tændt (data bliver sendt).

4. Du skal skam ikke være bange for at miste dine ting, da hvis det skulle ske at den ikke kommer til at du, så kan du bare åbne den og hive hardisken ud (da der sidder en helt normal PC harddisk i en ekstern).