Avatar billede lassesvend Nybegynder
30. august 2011 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg en Harddisk skuffe/bakke/slæde?

Hej Eksperter.
Jeg har fået mig en MacBook 13",(Model #: A1181). Der er ingen harddisk i og heller ingen harddisk skuffe.
Så vidt jeg har kunne læse mig til, skruer man harddisken i en lille metal bøjle/skuffe, som man derefter skubber ind i computeren.

Mit spørgsmål er så, hvor kan jeg få fat i sådan en skuffe til at sætte harddisken i? Og ved i om der er forskel på skufferne alt efter hvilken MacBook model det er (så jeg ikke får fat i en forkert)?

Mvh Lassesvend
Avatar billede egidiussen Nybegynder
30. august 2011 - 17:18 #1
Avatar billede lassesvend Nybegynder
30. august 2011 - 17:46 #2
@egidiussen:
Tak for svar.
Så vidt jeg kan se ligger ifixit i USA, og kan se at det kommer til at koste mig omkring 200kr (uden told) og så kommer det til at tage op til en måned at få det leveret. Så det er desværre ikke en mulighed.

Er der ikke et sted i Danmark hvor man kan få sådan et "beslag"?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
30. august 2011 - 19:00 #3
I dk er der så vidt jeg ved ikke noget sted hvor de sælger så specielle dele.
Du kan prøve i england:
http://www.thebookyard.com/product.php?cPath=116_38_137&products_id=1579

Sidst jeg bestilte fra USA gik der under 2 uger.
Avatar billede lassesvend Nybegynder
30. august 2011 - 19:29 #4
"Så specielle dele"? Der er vel sådan en i alle MacBooks, så vildt speciel kan den da heller ikke være.
Synes det virker lidt mærkeligt at det ikke kan fås i Danmark.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
30. august 2011 - 21:00 #5
Speciel del betyder bare at det ikke er en slid- eller opgraderingsdel som ofte skiftes.
Den den du snakker om vil normalt altid følge computeren hele dens levetid. Jeg har selv lige bestilt/skiftet en tast på en helt ny macbook pro - der var stadig garanti men jeg gad ikke vente flere måneder på at et Apple værksted får delen hjem og laver den - selv Apple værksteder her i DK har ikke ret mange reservedele liggende og SKAL bestille alt hjem fra england eller usa ved fx reklamationer.

Nu har du fået mit svar/bud på løsningen på dit problem, men hvis du bare VIL finde en i danmark, så skal du bare gøre det.
Avatar billede lassesvend Nybegynder
02. september 2011 - 23:08 #6
Efter mange opkald til mange forskellige mac forhandlere og små værksteder. Fik jeg tilbuddet om at købe en til 400kr, som jeg selvfølgelig sagde nej til.
Jeg endte med at bestille en på ebay.co.uk til 15 pund og 6 pund i fragt så det blev 177,5kr i alt.
Så nu må jeg håbe jeg snart får den og at den passer.

Jeg takker for hjælpen egidiussen :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. september 2011 - 08:25 #7
Den skal nok passe - ja, ebay er en fantastisk ting.