Avatar billede Gamper Nybegynder
30. august 2011 - 11:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA, Excel 2003 vs. 2007

Hej,
Jeg kan læse at der er forskel i brugergrænsefladen i VBA Excel 2003 og VBA Excel 2007/2010. Jeg skal på kursus i VBA, og er i tvivl om hvor meget forskel der på de to og hvad jeg skal vælge. Jeg vil på den korte bane arbejde i Excel 2003, men kommer senere over på 2007/2010. Plus at datoerne for 2007/2010 ligger bedst ;-)

Vil det være et problem at vælge VBA i Excel 2007/2010, hvis jeg skal arbejde i 2003 den første tid??
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
30. august 2011 - 11:54 #1
Nope - grundlæggende VBA er mere eller mindre ens i de forskellige versioner - selvfølgelig med flere funktioner i nyere udgaver, plus at alt VBA koden, der har med den tidligere Office-assistent at gøre, er fjernet fra de nyere versioner.

Men, i det store og hele, er der ikke den store forskel - hele måden koden opbygges og implementeres på, er ens i de forskellige versioner af Excel.
Avatar billede Gamper Nybegynder
30. august 2011 - 12:41 #2
Tak for svar. Flere input modtages gerne ;-)