Avatar billede jct Nybegynder
29. august 2011 - 08:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vise data fra Access i HTML

Nogen der har en nem løsning til dette? jeg har brug for at vise data fra en tabel og en undertabel baseret på et recordnummer (serienummer)
Jeg har lavet en database, men vil meget gerne kunne vise den på en webside, og jeg har ingen forstand på html overhovedet.
mvh
Jens
Avatar billede frozenink Nybegynder
29. august 2011 - 09:03 #1
Hos HTML.dk findes der en ganske udmærket guide.
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp
Avatar billede jct Nybegynder
29. august 2011 - 09:09 #2
Ja og den har jeg prøvet flere gange uden resultat, det kører uden fejl men den henter ingen data, jeg har en mistanke om at det er nedenstående linie, og at den ikke peger på filens rigtige placering. Min fil ligger på E:\hardware\hardware.mdb
så hvad skal jeg skrive i DSN linien ?

DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/database.mdb")
Avatar billede frozenink Nybegynder
29. august 2011 - 09:28 #3
du skal skrive stien til din DB.
Avatar billede jct Nybegynder
29. august 2011 - 09:31 #4
Har jeg prøvet :
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("E:\hardware\hardware.mdb
")
desværre viser den stadig ikke data?
Avatar billede frozenink Nybegynder
29. august 2011 - 09:48 #5
Guiden som jeg henviste til, har et ganske udmærket afsnit vedr. databaseforbindelse.
Har du din DB på et webhotel eller på din PC ???
Avatar billede jct Nybegynder
29. august 2011 - 10:49 #6
Den ligger lokalt på min server
Avatar billede frozenink Nybegynder
29. august 2011 - 11:36 #7
Du skriver "min server" er den sat korrekt op ?
Husk det er server som behandler dit asp script, før du kan læse det.

Har du kørt asp / VB script på den tidligere ?
Kan du afvikle asp nu ?
Har du testet ?

Mener du skal fjerne drev bogstav i sti til DB
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("\hardware\hardware.mdb")
Avatar billede frozenink Nybegynder
05. september 2011 - 11:59 #8
kommet videre?
Avatar billede jct Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:29 #9
Opgaven blev løst af en ekstern konsulent som i forveje var på en anden opgave, men tak for forslagene :)