Avatar billede nugii Nybegynder
28. august 2011 - 13:25 Der er 15 kommentarer

Min skærm bliver blå og computeren genstartes automatisk

jeg har en asus eee bærbar. jeg har haft den i ca. 1 år nu og den har lige været til reparation for ca. en uge siden pga. batteri. der var en virus i den før den var sendt til reparation, men jeg har installeret en tdc-sikkerhedspakke og virusen er blevet ordnet men når jeg tænder for  computeren så tager det ca. 2-3 min at få den startet helt op, og jeg kan max være på i 5-10 min og så popper der en blå skærm og der står på engelsk at der var en fejl med at få den startet op og så genstarter den automatisk.
Når den nu genstarter får jeg 3 valgmuligheder: 1. start windows normalt. 2. start securemode 3. start securemode with networking. jeg har windows 7, og jeg har prøvet at slette næsten alle mine programmer og filer. (jeg havde windows XP da jeg først fik købt computeren men jeg fik min ven til at downloade windows 7 til mig og det har virket fint i 6-7 måneder uden problemer.
hvad skal jeg gøre?
28. august 2011 - 13:53 #1
Velkommen til E. ...

...min ven til at downloade windows 7... - Hmmm...
28. august 2011 - 13:56 #2
Kør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2011 - 21:17 #3
Hvad du skal gøre???
Du skal smide den piratversion af win 7 ud og gå tilbage til Xp igen.
Læs 2.1.7.1 her:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
28. august 2011 - 21:55 #4
(Tror ikke vi hører/læser mere fra <nugii> ?)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2011 - 15:44 #5
Karise er vi enige om #3?
29. august 2011 - 15:52 #6
Ref #5:
*Enig*
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2011 - 15:56 #7
Okay. Afmelder tråd
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 15:59 #8
Er også enig!
Avatar billede nugii Nybegynder
29. august 2011 - 17:23 #9
undskyld jeg ikke har kunnet svare igen. men jeg har haft lidt travlt med lektierne osv. men jeg er i fuld gang med at prøve på at fikse det :)
Avatar billede nugii Nybegynder
29. august 2011 - 17:29 #10
jeg forstår det ikke? den åbner jo bare brugerbetingelserne! ja jeg er ikke rigtig god til det med computeren men vil virkelig værdsætte din hjælp!
29. august 2011 - 17:30 #11
Se #3 !!!
Avatar billede nugii Nybegynder
29. august 2011 - 17:31 #12
hej. jeg har jo tdv sikkerhedscenter, er det ikke det samme? for jeg kan knapt nok downloade noget som helst uden at den skærmen bliver blå igen :(
29. august 2011 - 17:36 #13
Igen: Du giver udtryk for at der er tale om en WIN7 P**** version - det supportere vi ikke her på Eksperten.dk ...
Se #3 ...
Avatar billede nugii Nybegynder
29. august 2011 - 17:43 #14
ja ok nu forstår jeg det! men nogen der har nogen ideer om hvordan jeg kan få den tilbage til XP? jeg har alle mine filer fra den gamle version.
29. august 2011 - 17:48 #15
Generelt ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...