Avatar billede knb Nybegynder
28. august 2011 - 02:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dual layer og brændere

Jeg har emachines e525 købt febr 2010 - vil den kunne brænde på dual layer dvd? og vil den kunne køre i alle dvd-afspillere?

jeg vil dog mene at man skal stadig have en speciel brænder - men er i tvivl.
(har hjemmevideo fra moovi maker film, som skal brændes.Har brændt på dvd+rw, dvd-r, dvd+r, men kvaliteten er ikke god)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2011 - 07:03 #1
Jeg har set ældre drev der ikke understøttede dual layer, men kun kunne de almindelige skiver. Selv mit gamle LiteOn drev fra 2005 kan dual layer. Din pc skulle også understøtte dobbeltlags cd.
Se under specifikationer her:ftp://ftp.emachines.com/notebook/E725/Manual/eM_HM50_MV_Dan_QG_0220.pdf

Om den vil kunne køre i "alle" afspillere skal jeg ikke kunne love dig, men mange af de film man køber idag er jo dobbeltlag, så kan du afspille disse burde du også kunne med de hjemmebrændte.
Vil dog altid anbefale at man ikke kører med de store brænde hastigheder da det øger muligheden for fejl.
Problemet med dine Moviemaker film, er så at du skal krympe dem for at de kan være på skiven, og det nedsætter kvaliteten mærkbart.
Avatar billede knb Nybegynder
04. september 2011 - 00:23 #2
tak for svar - den kunne godt brænde en dl-dvd. Hvordan giver jeg point til dig? og lukker?
Avatar billede knb Nybegynder
04. september 2011 - 00:24 #3
Fandt ud af det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2011 - 00:27 #4
Ja du tog dem selv da du accepterede #2, hvis du mener det er "fandt ud af det"??
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2011 - 00:31 #5
Du skulle have gjort dette: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Du kan gøre dette: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-3