Avatar billede arlo Nybegynder
27. august 2011 - 21:18 Der er 2 kommentarer

Netværks PORT & Problemer

Hej Eksperter

Hos en kunde har deres teknikere haft lukket fra følgende porte PORT 21,22,20, 80 http, MYSQL PORT 3306, som jeg nu har fået dem til at åbne da jeg er udvikler - og da er nok også nogle andre porte som er lukket som jeg ikke ved.

Jeg er udvikler og skal derfor kunne komme ind på mange ting, hvilken porte mangler jeg at åbne?

Problemet ligger nu i at jeg connecter en FTP (hvilken som helst) så kommer da en tom mappe, og den siger mappe listen ikke kan hentes, hvad gør jeg?

Dog på en FTP hos Jay.net virker det ved ikke det er dog mærkeligt, men det virker dog ikke hos webhoteller hos Gigahost og unoeuro.

Dog virker det hvis jeg bruger min iphone med 3g net, så det er helt klart deres net da er blokeret noget for.

Jeg får følgende når jeg connecter....
-------

Fejl: Kunne ikke hente mappeindholdsliste

også kommer da en tom mappe fra filezilla, har prøvet på flere ftp login og ændret til passiv/aktiv og hvad som helst da er.

Og det virker stadigvæk ikke, jeg er simpelthen så træt af det - jeg håber nogle af jer kan hjælpe.
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 09:14 #1
FTP bruger Passiv eller aktive forbindelser, hvis FTP køre i passiv mode åbner klienten en forbindelse til serveren.

Hvorimod i aktiv mode forbinder klienten til serveren og har brug for en datachennel for at overføre data, dette sker på en ny port som serveren åbner ind mod klienten.

Hvis ikke firewallen kan finde ud af at holdestyr på FTP sessioner, ved den ikke at der skal åbnes en data channel ind til klienten fra serveren.

Meget krænglet at beskrive men mere info kan findes på http://en.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol#Protocol_overview
Avatar billede arlo Nybegynder
28. august 2011 - 18:41 #2
Så hvad skal jeg simpelthen forklare teknikerne for at det simpelthen virker?