Avatar billede davallen Nybegynder
26. august 2011 - 15:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruge Synology server til backup af mac

Jeg ved at man kan bruge en Synology NAS server til Time Machine, men er det muligt hvis NAS serveren ligger et helt andet sted end derhjemme.

Har prøvet at følge nedenstående vejledning
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Backup_Mac_data_using_Time_Machine
men ved step 6. kan jeg ikke se serveren, er det fordi jeg ikke er på samme netværk som serveren?

Serveren ligge hjemme hos en anden, derfor tænkte jeg om det er muligt nu hvor den ikke ligger her hjemme?
Avatar billede nugga Nybegynder
26. august 2011 - 16:28 #1
Det kan lade sig gøre via en VPN forbindelse. Hvis du ikke ved hvad det er, så er det nok lettest du googler det lidt.

Du skal bare lige være opmærksom på at rigtigt mange NAS servere, der tidligere kørte TimeMacine ikke understøtter Lion maskiner endnu. Du bør derfor nok lige teste om du kan få det til at du på din vens LAN netværk først hvis du køre Lion
Avatar billede davallen Nybegynder
28. august 2011 - 00:35 #2
Tak for hjælpen! Venter på en opdatering som vil få det til at virke!