Avatar billede mrdanielson Nybegynder
26. august 2011 - 07:13 Der er 7 kommentarer

Computer starter, men slukker kort tid efter igen!

Hejsa!

Jeg har rodet med min computer i snart 3 uger, da strømforsyningen i første omgang var røget, hvorefter jeg fik fejlfundet den, og fik at vide bundkortet også var røget. Begge dele har jeg købt nyt af (+ RAM), og har nu fået sat det hele til, og når jeg sætter stikket i computeren tænder den, og alle blæsere drejer, men kort tid efter slukker den igen??

Ved i hvad det kan være? For mig virker det ret underligt i hvertfald..

Håber i kan hjælpe :P tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 07:47 #1
lyder som der mangler stømstik til kunne være graffikkort eller andet
tjelk allerførst om det skyldes ranfejl

hent hirens 14.1 og boot op på den og tjek ram
det skal altid gøres før windows starter og ved nykøb de byttes ved fejl i forretning

du får nok lidt mere hjælp hvis du får set på dine gamle spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mrdanielson
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 07:47 #2
http://www.hiren.info/pages/bootcd
den er faktisk ret god efterhånden og menuen er blevet meget bedre
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
26. august 2011 - 08:33 #3
Det er jo umuligt at få den til at boote op med noget, når den slet ikke når dertil. Den starter kort op og alt kører, men så slukker den igen.

Jeg tjekker op på det med RAM/GFX når jeg kommer hjem. Tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 09:00 #4
tag så meget fra som muligt

prøv først kun med
bundkort+graffikkort uden harddisk

se hvad den gør

kan den ikke det skyldes fejlen strøm eller dårligt bundkort eller stik
kan være en strømforsyning
det kan også være en dårlig harddisk
har været ude for det flere gange
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 09:05 #5
glemte lige denne her

uden strøm rør jordbunden radiator og tag batteriet ud fra bundkortet i et par minutter sæt det i igen
bare for at udelukke der er en bios huske fejl

m.v.h
Avatar billede gchris5 Praktikant
26. august 2011 - 12:15 #6
OG du har sat blæseren ordentlig fast på CPU igen og brugt kølepasta ?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. august 2011 - 12:51 #7
Jeg har oplevet noget ligende. Det var clock-frekvenserne til RAM-modulerne, som stod forkert i BIOS.

Jeg løste det ved at kun sætte 1 RAM-modul i maskinen (så kan den boote), og herefter gå til BIOS, og tilrette frekvenserne, så de passer til modulerne - herefter kan du slukke og montere de sidste moduler.