Avatar billede hypermac Nybegynder
25. august 2011 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg i dropdown menu skriver resultat til anden celle i arket

Jeg har et excel ark hvor der ved valg i en dropdown menu i celle "A1" kan vælges mellem valg1, valg2 og valg3. Resultatet skal derefter skrives/vises som en en værdi i en anden celle "B1". Bemærk at ved det første valg 1 er det lidt anderledes der vil jeg gerne have værdien fra en anden celle "C1" indsat i Celle "B1".
Eksempel:

1. Hvis man vælger "valg 1" i dropdown menu celle "A1" indsættes en værdi fra anden celle "C1" i celle "B1"

2. Hvis man vælger "valg 2" i dropdown menu celle "A1" skrives der "svar 2" i celle "B1"

2. Hvis man vælger "valg 3" i dropdown menu celle "A1" skrives der "svar 3" i celle "B1"

Hvordan fixer man den ?
Avatar billede natkatten Mester
26. august 2011 - 07:51 #1
Du kan indsætte denne formel i celle B1:

=HVIS(A1="";"";HVIS(A1="Valg 1";C1;HVIS(A1="Valg 2";"Svar 2";"Valg 3")))
Avatar billede natkatten Mester
26. august 2011 - 08:02 #2
Hmm, den skal lige rettes til:

=HVIS(A1="";"";HVIS(A1="Valg 1";C1;HVIS(A1="Valg 2";"Svar 2";"Svar 3")))
Avatar billede hypermac Nybegynder
10. september 2011 - 11:47 #3
Hvordan er det lige man giver point, det er flere år siden jeg har prøvet det. Dengang var det meget nemmere ;-)
Avatar billede natkatten Mester
10. september 2011 - 12:22 #4
Jeg kommer med et svar, som du skal acceptere, hvis du kunne bruge løsningen.