Avatar billede perneis Nybegynder
25. august 2011 - 22:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min PC slukkede bare.

Hej

Nu har jeg godt nok fået et problem, og jeg kan ikke finde fejlen sådan lige, har aldrig stødt på det før, så håber at der er en her som evt kender til det.....

Problem:

bedst som jeg sad og brugte den slukkede den bare, den lukkede ikke ned som mange sikkert har prøvet det, nej den slukkede bare helt, men da jeg ikke kunne tænde den igen tænkte jeg at jeg måske ved lejlighed havde fået rykke i ledningen og at den nu var faldt ud men nej, og jeg kunne så også se at der stadig var liv i en diode på motherboard´et, så tænkte jeg på om CPU´en var blevet for varm, men den virkede ikke for varm, men for en sikkerhedsskyld fik den en ny gang pasta, men den tænder stadig ikke, så ville jeg lige prøve om det ville virke med min reserve strømforsyning og YES nu tændte den sku igen og jeg blev bare glad, men glæden holdte kun i godt 10 min. så startede den forfra, den slukkede bare igen, jeg ville så teste den første strømforsyningen i en anden computer men den vil ikke noget, så jeg tør ikke at prøve med en ny strømforsyning for hvad nu hvis den også smutter sig en tur....

er helt blank og jeg tør ikke at tage nogle af delene og bruge dem til at bygge en ny computer før jeg ved hvad oversagen er...

På forhånd tak

Per
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2011 - 22:19 #1
Hej Per.
Det lyder umiddelbart som der er hardware i din pc der er ved at kortslutte så det tager livet af dien strømforsyninger.
Når pc startede op efter psu skift, fik du så det almindelige bip som den skal?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
25. august 2011 - 22:21 #2
inden du smider en hel psu ud.. så kan du i de fleste tilfælde bare udskifte en lille glas sikring i den/m..

kan der være kortslutninger i form at "bugs" enderkopper what ever?

evt. prøv med et andet bundkort..

Har din maskine jordforbindelse?
virker dit hpfi anlæg?

er der komponenter der bliver for varme på bundkortet?

har pc'en været for varm inden problemet opstod?

etc.?
Avatar billede perneis Nybegynder
25. august 2011 - 22:22 #3
øhh... er ikke sikker... men nu du spøger så tror jeg det ikke...
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 22:23 #4
Lugter den brændt? :)
Avatar billede perneis Nybegynder
25. august 2011 - 22:26 #5
nej...
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 22:31 #6
Hmm det lyder meget underligt, jeg er tekniker og familiens pc ekspert, selv om jeg har haft fingerene i 100 pc, har jeg aldrig set eller hørt om sådan en fejl. Beklager ingen hjælp på nuværende tidspunkt
Avatar billede perneis Nybegynder
25. august 2011 - 22:40 #7
ohhelpme

der er vist lidt at prøve af i morgen....
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2011 - 22:41 #8
Mit bud er komponenter på bundkortet der kører varme og deved bruger spændinger som strømforsyningen ikke kan holde til.
Har du tjekket om der er sikringer i dem der er futtet af?
Avatar billede perneis Nybegynder
25. august 2011 - 22:46 #9
nej og kan desværre heller ikke finde ud af det før i morgen øv øv øv
Avatar billede perneis Nybegynder
26. august 2011 - 09:17 #10
Nå, nu har jeg været inde og kikke på min reserve strømforsyning som sidder i computeren lige pt, og der er en glas sikring den er godt nok lodet fast, men ser ikke ud til at være gået..
Avatar billede perneis Nybegynder
26. august 2011 - 14:59 #11
nu tog jeg en chance og satte en lånt strømforsyning i for at se om den ville starte, og det ville den men men men, der sidder 2 ret små blæsere som ikke ville køre, og der er strøm til dem det er testede, jeg er ikke helt sikker på hvad de er til for det er ikke til CPU´en den har sin egen, det er et abit ic7 max3 motherboard jeg har, men kan det være oversagen til at den på en eller anden måde bliver for varm og kortslutter.....?????
Avatar billede perneis Nybegynder
06. september 2011 - 07:42 #12
Jeg har ikke glemt denne tråd, men fordi jeg ligger i flytning kan jeg desværre ikke afprøve pcén endnu men skal nok vende tilbage så snart jeg finder ud af noget....
Avatar billede perneis Nybegynder
09. september 2011 - 07:08 #13
problemet løst, det viste sig at det var de to blæser som var overdagen til en eller anden kortslutning, de er nu skiftet og maskinen køre igen.

er der en som vil være så ra at ligge et svar ind så jeg kan lukke af
Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:49 #14
nu har der været mulighed i mere end en mdr. så jeg mener at jeg med god samvittighed kan lukke af her, jeg har ikke rigtigt kunne gøre det før fordi jeg har været en tur i fængsel sorry....