Avatar billede drafixe Nybegynder
23. august 2011 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Musen/markøren fryser

Hej
Jeg har et problem med, at min mus/markør periodisk fryser 4-5 sek. Når den fryser kommer der sådan en "Jeg tænker cirkel" ved markøren.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere dette problem. Er der nogen der kan hjælpe ?

Styresystem : Windows Vista. Home Premium

Mvh. Christian
Avatar billede amite Mester
03. september 2011 - 18:02 #1
Jeg har haft det selv samme symptom med 3 forskellige mus og to forskellige Operativ systemer (Win7/Vista).

Jeg forsøgte selv en lang række løsninger i jagt på en afklaring...

- Andre USB porte
- Opdatering af chipset drivers
- Installation / opdatering a vendor drivers.
- Third party USB indstikskort.
- Re-installering af Microsoft Windows standard HID drivers.
- Lånte en anden mus fra mit arbejde til at teste med.
- Fjernede alle andre USB devices (iPod lader, USB printer osv.)
- Slå "Allow the computer to turn off this device to save power" fra på alle USB Root hubs.

Fejlen blev det ved med at opstår...

...For at gøre en lang historie kort, så endte det med at jeg fandt skruetrækker frem og splittede min egen og efterfølgende "låne musen" ad. Og ganske rigtigt, begge have SAMME hardware fejl. I samlingen / spidsen af musen, hvor ledningen går ind var lodningerne svage og kablerne var dårlige. Der var tale om to nyere LogiTech, MX 1800 og RX 1500, som intet har med hinanden at gøre ud over at de kommer fra samme proceducent. Jeg har siden også set fejlen på en MX 310.

Blot en lille kort historie herfra - Held og lykke med fejlfindingen. Hvis det en Logitech mus, ville jeg dog personligt indstille jagten.
Avatar billede drafixe Nybegynder
04. september 2011 - 10:00 #2
Hej Amite
Min mus er af mærket Logitech og mit problem blev afhjulpet ved at låne en anden mus. Tak for hjælpen ;-)

Mvh. Christian
Avatar billede drafixe Nybegynder
04. september 2011 - 10:02 #3
Hej Amite
Hvordan giver jeg dig dine point ?