Avatar billede pstidsen Novice
22. august 2011 - 22:46 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Installere Windows Live Essentials

Jeg har fået ny HDD i computeren og der var præinstalleret noget Windows Live Essentials, men det er ikke den nyeste version, da "båndet" ikke er der i Windows Live Mail. Hvis jeg så prøver at downloade og installere den seneste version af Windows Live Essentials kommer den til cirka 50% hvorefter jeg får fejlkoden 0x80040609. Jeg har googlet en del, men synes ikke jeg kan finde noget brugbart.

Jeg har også prøvet at afinstallere det, men så får jeg et hvidt vindue hvor der for oven står "Vælg de programmer der skal afinstalleres", men jeg kan ikke vælge nogle.
23. august 2011 - 07:20 #2
Igen igen igen
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. august 2011 - 09:55 #3
Jeg mener pstidsen kører Win7? kan du ikke åbne den og trykke på opdater ?
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 16:17 #4
Windows 7 (Y)

Har selvfølgelig fuldt opdateret Windows Update og nu har jeg langt om længe fået afinstalleret Windows Live Essentials vha. MikeyCph's link. Jeg har også gjort de andre ting, men uden held! Andre gode forslag?
23. august 2011 - 16:24 #5
CCleaner ???
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 16:38 #6
desværre :(
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 18:15 #7
Jeg skal lige opdateres en gang.. Du har nu fået fjernet den tidligere version fra computeren kan jeg forstå.

Nu burde den vel være klar til at installere den nye version? Kan så se du skriver du er fuldt opdateret og derigennem burde du ellers få muligheden for at installere den..

Hvad sker der hvis du bare downloader den og installerer? Fra for eks. http://www.windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=61168194-26aa-4ce6-910a-aeb36fc89d17

Er det samme fejlkode som i starten, eller gør den noget andet nu?
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 18:23 #8
Selvom programmet er fjernet (og reg databasen er ren for WLE med Ccleaner), får jeg samme fejlkoden som først... :(
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 18:42 #9
Bruger du Norton Antivirus?
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 18:59 #10
ja har deaktiveret firewall'en :)
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 19:32 #11
Det lader til at der 1000vis af andre der har det samme problem som dig. Har kigget i Microsofts grupper og deres supportere er vist kommet på en ret hård opgave.. Har læst ufattelig mange forskellige forslag til hvad der måske kan hjælpe. Det er jo svært at sige om de ting kan gøre en forskel for dig, men nogle af de hovedtræk jeg kan se er:

Under install skal andre firewalls være deaktiveret og Windows firewall skal være aktiveret.

Slet hele mappen Windows Live fra program-mappen på din computer.

Slet cachen på følgende måde :
go to
For x86 (32bit OS)
C:\Program Files\Common Files\Windows Live\.cache
For x64 (64bit OS)
C:\Program Files (x86)\Common Files\Windows Live\.cache
Delete all the files inside and re-lunch install/uninstall for WL

De anbefaler også at rense for diverse glemte filer via dette værktøj: http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/Windows-Installer-CleanUp-Utility.shtml

Desuden siger nogle at det er fordi der ligger en gammel version af live messenger som ikke er fjernet og den skal fjernes før den nye kan installeres.

Jeg håber der er et eller andet der vil kunne hjælpe dig videre og hvis ikke synes jeg du skal oprette en post på http://windowslivehelp.com eller ihvertfald kigge deres grupper igennem for der er godt nok mange bud på løsninger.. Kan se at de virker for nogle enkelte men ikke for alle.. Så der kommer nok til at tage noget tid at teste sig frem.

Der er allerede
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 20:07 #12
MANGE TAK MikeyCph!!!!!

En rensning med Windows Installer CleanUp Utility og bagefter Ccleaner løste problemet!! Det der program (Windows Installer CleanUp Utility) er faktisk ret smart og kan anbefales! Det, det gør er at afinstallere programmer udenom programmet afinstallere. Det kan være gavnligt hvis disse ikke virker.

Smid svar MikeyCph og karise (som forslog ccleaner)
23. august 2011 - 21:32 #13
Ping...
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 22:27 #14
Wow.. Virkede det?

Det var da godt at høre. Det ser ud til at der er rigtig mange der har det samme problem og det lader ikke til at være den samme løsning der virker til alle, men nogle gange har man jo lov at være heldig :o)
Avatar billede pstidsen Novice
23. august 2011 - 22:39 #15
Bonusinfo: Da jeg prøvede efter Cleanup programmet, men FØR Ccleaner fik jeg en anden fejlkode, men kan ikke lige huske hvad det var for en.