Avatar billede PabloH Praktikant
22. august 2011 - 20:54 Der er 13 kommentarer

Et par spørgsmål

Hej alle

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med, da jeg ikke er det store computer-geni.

Tidligere idag henne på skolen sad jeg og skrev noter på min HP Pavilion DV6000, pludselig gik den ud og den kunne derfra ikke tændes igen. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes? Grafikkort, motherboard, bundkort??

Jeg har nu overvejet at købe en ny computer, da denne efterhånden også er ved at blive lidt gammel. Jeg har ligget lidt på en Asus A53SV-SX419V. Er der nogen som har erfaringer med den bærbar, eller Asus generelt? Er den anvendelig til studie, og noget spil/film?

Og så sidste spørgsmål, er det muligt at få overført mine data fra min HP til f. eks Asus hvis jeg vælger at investere i den? Jeg har nemlig nogen rigtige vigtige noter/opgaver, som jeg helst ikke skal miste :(

Håber virkelig nogen kan hjælpe på mine spørgsmål, tak på forhånd.

Pablo H
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 21:12 #1
Hvis du køber en bærbar hvor der er plads til 2 harddiske er det en god løsning ellers kan du købe et USB kabbinet og den vej hente dine filer
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 21:20 #2
Avatar billede hearnz Nybegynder
22. august 2011 - 21:22 #3
Bare lige for at udelukke de "dumme fejl".

Du har prøvet at sætte fast størmforsyning til ikke? (sætte den i en stikkontakt)

Har du prøvet at pille batteriet af og kun have fast strøm på?

Bare rolig, der er ikke stor sandsynlighed for at din harddisk er problemet hvis der slet ikke sker noget når du prøver at tænde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 21:31 #4
Bare navnene HP9000/6000 giver mig kuldegysninger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 21:36 #5
Avatar billede hearnz Nybegynder
22. august 2011 - 21:44 #6
De fleste af de video'er omhandler da "blank screen" men går ud fra der slet ikke kommer strøm på motherboardet siden PabloH siger den ikke kan tændes igen.
Er det rigtigt PabloH? Eller kan den godt tænde, men der kommer ikke noget skærmbillede?

Hvis der slet ikke sker noget når du trykker på power knappen må fejlen ligge enten i batteriet eller i strømforsyningen, derfor jeg spørger om du har prøvet "de dumme fejl"?
Avatar billede PabloH Praktikant
22. august 2011 - 22:05 #7
Det er rigtigt hearz. Der sker absolut intet når jeg trykker på power-knappen. Og der er også sat strøm til så det er ikke problemet. Har ikke prøvet at pille batteriet ud
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 22:09 #8
Avatar billede PabloH Praktikant
22. august 2011 - 22:25 #9
Har lig pillet batteriet ud, og trykkede på powerknappen og computeren startede men skærmen viser intet. Skal batteriet ind nu?
Avatar billede PabloH Praktikant
22. august 2011 - 22:32 #10
Nu fungerer computeren. Batteriet er pillet ud og der er tilsluttet en fast strøm. Så det er batteriet den er gal med. Vil computeren gå ud hvis jeg indsætter batteriet nu?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 23:50 #11
Hvis batteriet er defekt må du jo enten have et nyt som er rimeligt dyrt eller køre på nettet allene hvis du sætter batteriet i og den slukker kender du jo årsagen.
Avatar billede hearnz Nybegynder
23. august 2011 - 09:42 #12
Ja bare prøv at smide batteriet på igen inden du bestiller et nyt.

Så var det bare en af de dumme fejl. Dog ikke den dummeste, som ville have været at købe en ny computer ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. august 2011 - 15:10 #13
Nu er der uopfordret blevet lagt et svar? så hvis det var hjælp fra hearnz  så accepterer du det hvis det var min hjælp så laver du selv et svar som du accepterer.