Avatar billede hurra Novice
22. august 2011 - 19:43 Der er 1 løsning

ubuntu router (wlan + adsl kort)

Hej experter

Jeg har fået en god ide... tror jeg nok :) Men jeg kan se at jeg er ikke aller først, så der er rigelig med hjælp at finde på nettet, dog mangler jeg lidt information.

Jeg har alligevel en server stående som gateway. Der ud over har jeg mit adsl modem og en access point stående. Men jeg kunne jo lige så godt sætte et adsl kort og et wlan kort i serveren, og så la den klare det. Jeg har læst lidt op på tingene, og har set nogle historier om folk der ikke kunne få den ene eller anden del til at virke.

Især er der mange der skriver om at der er flere wifi kort man ikke kan bruge til access point.

Er der nogle af jer der har erfaring med sådan et setup, eller bare de 2 'ingredienser' hver for sig? Er der særligt noget hardware i kan anbefale eller er der noget jeg skal holde mig fra? Især er adsl kortene godt nok dyre, findes der et godt og billigt kort?
Avatar billede hurra Novice
10. september 2011 - 08:49 #1
Jeg har læst lidt mere op på stoffet, og det eneste jeg har fundet frem til, er et kort i stil med
http://www.rocksolidelectronics.com/pages/products/v1.php

Så det må jeg ud og se om jeg kan finde.