Avatar billede carner Nybegynder
22. august 2011 - 18:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rebuilt Toner

Mangler toner til min HP laser jet Color printer.
Kan det gå at bruge Rebuilt Toner.

Hilsen Carner
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:55 #1
Sidste og eneste gang jeg prøvede på min color laserjet så blev den ved at lave streger. I det hele taget var det noget værre skidt så har ikke brugt andet end originale siden. Man kan dog få dem i mange kvaliteter vil jeg tro, så kan ikke udelukke at du får et bedre resultat end mig.

Af en eller anden grund så er Zitech ca. halv pris af alle andre på ihvertfald de tonere som min HP bruger, så måske du skal tjekke deres pris hvis du skal bestille original.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2011 - 19:20 #2
Jeg bruger disse har aldrig haft problemer.
http://www.dansktonerservice.dk/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2011 - 11:22 #3
Jeg tror du finder lige så mange der taler for, som taler imod.

Personligt har jeg prøvet mange varianter på mange forskellige printere, både blæk og lasertoner, og er altid endt med at holde mig til de originale.

Største risiko på lasertoner er, at det er forkert størrelse "korn" der er i den toner man får fat på - det kan ødelægge printeren. Dernæst er der risikoen for at det er halvdårlig toner, så den ikke er optimal statisk - det giver et voldsomt spild af toner, fyldt tonerspildholder/bakke, og ikke noget godt driftforbrug. Og endelig, det mest synlige, hvor man har genbrugt selve tonerkassetten, der ikke har været i hel optimal stand - det vil give synlige kvalitetsproblemer. I sidstnævnte tilfælde har man da trods alt garanti på produktet, hvis det er købt i danmark.

Summa summarum - printer du ikke meget, og har du meget at spare på "kompatible" tonerkassetter, er det da værd at overveje. Men stiller du høje krav til outputtet, bør du holde dig til originaler.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
24. august 2011 - 14:19 #4
Ser ud som om at Ole har haft næsen dybt i mange printere, så ham ville jeg nok lytte til.. Ved godt at man selvfølgelig kan spare en sjat penge, men til min egen Color LaserJet koster en original farve 795,- og en "kompatibel" koster ca. 549,- så det er sgu ikke det værd synes jeg. Den sorte er der til gengæld noget mere at spare på og hvis man skulle skifte alle 3 farver + den sorte på en gang i min, så er der alligevel en difference på 1400,- imellem originalt og "kompatibelt".

Synes dog at hvis man alligevel har spenderet en af de dyre printere, så er det fordi at kvaliteten af printet altid skal være tip-top og det var det bestemt ikke imens jeg var på kopierne.

Det er vel forresten ikke en HP Color LaserJet 4500 eller 4550 som en af jer har vel? Fik på et tidspunkt bestilt et forkert Color Transfer Kit (HP Color LaserJet C4196A Transfer Kit) som nu bare ligger og samler støv. Kunne nok godt overtales til en meget attraktiv pris istedet for at skulle bære den ned i containeren :o)
Avatar billede carner Nybegynder
26. august 2011 - 16:25 #5
Takker for alle svar.

Hilsen
Carner.
Avatar billede carner Nybegynder
26. august 2011 - 16:33 #6
Hej MikeyCph

Giv venligst et svar for pointgivning.

Hilsen Carner.
Avatar billede carner Nybegynder
21. september 2011 - 09:26 #7
Hej MikeyCph

Giv venligst et svar for pointgivning.

Hilsen Carner.
Avatar billede carner Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:29 #8
Løsning fundet