Avatar billede LouiseHelene Nybegynder
22. august 2011 - 17:52 Der er 9 kommentarer

S-video dur ikke trods nyt kable :(

Hejsa, jeg har en Acer 5610Z med XP på og mit skærmkort er GeForce 7300, jeg vil gerne koble den til mit tv som er et Philips FlatTv men jeg kan ikke få billedet på tv'et? Hjælp !!
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:10 #1
Prøv at trykke windowsknappen + P på dit tastatur. Vælg så evt. udvid. Hjalp det? Hvis ikke skal du nok ind i dine Nvidia indstillinger og lede efter TV-Out.

Synes godt NVidia og TVout kan være ret besværligt på nogle maskiner.
Avatar billede LouiseHelene Nybegynder
22. august 2011 - 18:28 #2
Det virkede desværre ikke, der kommer ikke noget frem når jeg trykker på windowsknappen og P :(
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:29 #3
Hvilken version af Windows kører du? Du skal holde windowstasten nede imens du trykker på P. (Virker i Win7 og vist nok også i Vista)
Avatar billede LouiseHelene Nybegynder
22. august 2011 - 18:32 #4
Jeg køre med XP så det er nok derfor ;)
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:50 #5
Det er drønsvært at hjælpe helt præcist når man ikke kan se skærmen og jeg har ikke selv et Nvidia kort så man kunne lure i menuen.

Prøv at følge nedenstående liste og se om det hjælper..

-right click on desktop
-select "properties"
-select "settings"
-select "advanced"
-select "GeForce7300 LE"
-select "Start the Nvidia Control Panel"
(if first time here, select advanced settings)
this will require a re-boot (if this was 1st time) and from there you can now go back to your properties, settings and choose the 2nd monitor for your tv. If you want more advanced controls, goto the Nvidia Control Panel (like explained above) and check out all the different options you have.

Note: TV mode for my Sony is set in "video" mode, (TV/Video) button.

Hvis dette heller ikke får et billede frem, så må vi have nogle folk på banen som selv har et NVIDIA kort.
22. august 2011 - 20:06 #6
... og der sker ikke noget som helst på dit "TV" ? Du HAR vel valgt rette Input ?

Evt. vælg laverer OPLØSNING - i første omgang...
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 20:18 #7
En sidste ting jeg kom til at huske på er at jeg nogen gange har oplevet at TV-Out porten først blev aktiveret hvis at S-Video kablet var koblet til et TV når computeren bliver tændt. Så den kan "mærke" noget i den anden ende.
22. august 2011 - 20:22 #8
#7 kan jeg også bekræfte!!
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 23:18 #9
Gav du bare helt op med at få et billede ud af den? :o)