Avatar billede andersgm Nybegynder
02. august 2001 - 17:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny PC, nyt hardware. Hvad siger I til det?

Hej. Jeg står og skal til at købe en ny pc. Jeg samler den selv. Den skal kunne bruges til lidt af hvert. Det er ikke fordi jeg spiller særlig meget computer, men jeg kan nu godt lide nogle netaftener med gutterne. Jeg vil forbinde den med mit fjernsyn, så jeg kan se DVD-film. Ellers skal den bruges til at skrive rapporter og lign.
Hvad siger I til følgende sammensætning? Er der forslag til eventuelle ændringer?

Bundkort:      EPoX EP-8K7A+
Processor:     AMD Thunderbird 1200MHz
Kabinet:    Aopen miditower 300W
Grafikkort:    3D Prophet 4500 w./Tv-out (64MB)
Lydkort:    Creative Labs SoundBlaster Live!
                Player 5.1
CPU-blæser:    Noise Control Silverado FCPGA/Socket A
Netkort:    ??
Harddisk:    Fujitsu 40,9 GB - UDMA/100 -
                7200/2048KB
Tastatur:    Logitech iTouch Keyboard
Skærm:            Daewoo 19”
Mus:            Logitech optisk mus
Ram:            256MB Apacer DDR-SDRAM PC2100
Brænder:    ??
DVD-Rom:    ??

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. august 2001 - 17:51 #1
Fin blæser til din CPU.
Mus\'en kan du måske blive lidt træt af, da det optiske lys hele tiden slukker, og giver generende \"hop\" over skærmen.
God skærm.

Helt sikkert en god computer med kraft i. Jeg ville måske vælge et andet board, grafikkort og HD.

Board : ASUS
Grafik: ASUS
HD : IMB eller Maxtor
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. august 2001 - 17:51 #2
Som Svar
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
02. august 2001 - 17:55 #3
Musen kan godt volde dig lidt problemer
Og du skal køde enten IBM eller maxtor som hd
Brænder : min. 12/10/32 IDE (Plexwriter der er stort set aldrig problemer med plexwriter/plextor)
DVD-Rom : Pioneer 16 X DVD den kan læse alt
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. august 2001 - 18:03 #4
Bruger selv en Plextor 12/10/32A IDE.
Og når jeg brænder kører jeg både med mail, winamp og browser i baggrunden.
Jeg har endda siddet i Adobe 6.0 og lavet billedredigering mens brænderen tog sine 7 min om at brænde det der svarer til 600 MB. :o)
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
02. august 2001 - 18:07 #5
Jeg køre med scsi brænder og cd-rom kan lave alt samtidig med brænding af 2 cd\'er.

Brænder 12/4/32 er min, og jeg har scannet for vira, smatidig med speedisk, pakning af half-life, og jeg spillede Quakq3 og havde ikke nogle problemer, det er virkelig en god brænder (plextor)
Avatar billede andersgm Nybegynder
02. august 2001 - 18:15 #6
Jeg har set mange gode testresultater om IBM Desktar harddisken, men har dog senere hørt at der skulle være for mange problemer med den.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
02. august 2001 - 18:19 #7
Jeg har 4 IBM diske og har ikke problemer med dem, det var den gamle serie som var et problem, men de har lavet en ny hvor der ikke er problemer med dem. Men maxtor er også et meget godt mærke, det er de 2 slags diske som er bedst, i dag efter min mening.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
02. august 2001 - 19:01 #8
Dit kabinet, ville jeg skift ud med det største af slagsen, da der altid bliver plads mangle
Avatar billede andersgm Nybegynder
02. august 2001 - 21:31 #9
Jeg tror jeg vælger en anden køler.. måske microcompression Silent Saturn..?
Avatar billede themulan Nybegynder
03. august 2001 - 16:53 #10
ville vælge en anden skærm.. fx. samsung og flere ram alså 512mb.. godt mb, og som DVD drev ville jeg vælge pioneer. og et andet gfx kort hvis du vil spille lidt mere seriøst måske geforce 2 pro til ca. 1200 kr. men hvis 2D r det vigtig vil jeg vælge ATI Radeon...ellers er det et ude mærkede system.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. august 2001 - 21:43 #11
Hvis ikke lige Samsung er dig, kan jeg også varmt anbefale Philips! De er dog lidt dyrere, men også pengene værd.
Avatar billede andersgm Nybegynder
05. august 2001 - 22:30 #12
hov!
Jeg kom til at afvise svar fra themulan og serverkudsk, kan I ikke lige skrive et kort svar, så I kan få jeres point.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
06. august 2001 - 19:56 #13
Så skal du oprette et nyt spg, da man ikke kan svare, når først der et accepteret et svar.