Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ethernet controller fejl på bundkortet.

Jeg har mistet internet forbindelsen på min ene computer. Netforbindelsen er altså i orden.
I enheds håndtering er der gul trekant ved Ethernet controller.
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Lan driveren fra CDén, og jeg har prøvet med et andet netkort, samt et andet kabel. Der er slet ikke lys, der hvor kablet sidder på kabinettet. Det skete pludselig, medens jeg installerede XP på en anden harddisk.
Satte den sædvanlige HDD med win7 pro i istedet, men det var det samme.
Sidder der en Ethernet controller på bundkortet, som er røget?

Asrock RX790 GFX
Windows 7 pro 32bit
4GB ram
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2011 - 20:15 #1
hvis du har prøvet med et andet netkort, så kan det ikke være mobo, der fejler - med mindre du ikke har fået driver til den med ind. Der er en ethernet på de fleste bundkort - med den bruger du jo ikke, hvis du sætter et net-kort i maskinen og har kablet i den port.

Tag en anden pc, og kobl den på - hvis den ikke kan få forbindelse, så er det 'porten ud', der fejler.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 20:30 #2
Min Acer kører fint på den port, det er den jeg bruger nu.
På Asrock - den som fejler - er der et onboard kort, og så det PCI kort jeg satte i.
Avatar billede T-boy Nybegynder
20. august 2011 - 20:59 #3
har du testet net ledningen ?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 21:02 #4
Ja jeg skrev bare kabel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. august 2011 - 23:27 #5
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=790GX Pro
hvad f sker der kan ikke slette preview
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 22:18 #6
Jeg opgiver. Har hentet den nyeste driver fra nettet. Geninstalleret alle drivere fra Asrock installation CDén. Brugt det samme kabel til begge computere. Og flyttet PCI netkortet til en anden ramme.

Tak for jerea kommentarer:)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 23:29 #7
Synes lige jeg skylder at fortælle, at det kører nu.
Det var PCI netkortet, som var skyld i controller fejlen. Det kort er åbenbart ikke i orden. Så gik jeg i bios, og satte den til Defaults. Det var det hele. Installationen af XP på en anden HDD havde åbenbart lavet koks i bios.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 23:34 #8
Hej poko1
Nå der skrev vi nok samtidig, men tak for din kommentar:)