Avatar billede Ulle94 Nybegynder
20. august 2011 - 17:27 Der er 4 kommentarer

Er min computer brændt sammen?

Hej,

Jeg sagde her til formiddag og spillede på min nye stationær. Men pludselig som jeg var bedst i gang med at spille, slukkede computeren og har ikke kunne tænde den siden. Er det min computer eller er det min strømforsyning? Det skal lige siges, at jeg kun har haft den i en 2 ugers tid eller noget.

Når jeg prøver, at tænde den nu, starter min blæser i cirka et sekund, samtidig med at den kommer sådan nogle "gniste"-lyde fra der  hvor jeg tilslutter strømmen.

Kan nogle hjælpe?
Avatar billede Achchaos Nybegynder
20. august 2011 - 17:29 #1
Har du set om det bare er stikket der sidder løst? Altså fra væg/dåse til computer.
Avatar billede Ulle94 Nybegynder
20. august 2011 - 17:35 #2
Ja, jeg har flere gange prøvet, at tage stikket ud både fra computeren og stikdåsen, men ligemeget hjælper det..

Har sågar også være så desperat, at jeg har prøvet med stikket fra min playstation, men det gør præcis det samme.
Avatar billede Nico88 Nybegynder
20. august 2011 - 18:42 #3
Hvis blæseren begynder at køre når du trykker på powerknappen, er der forbindelse mellem computeren og stikdåsen.
Hvis det lyder som "gnistlyde" kunne det måske være tegn på en løs forbindelse i selv computerens strømforsyning.

Men hvis det er en helt ny computer, synes jeg ganske enkelt at du skal tage den ned til forhandleren og lade dem kigge på den.

Hvis du selv åbner den inden for reklamationsperioden, kan de påstå at det er fordi du selv har "pillet" og nægte at reparere den for deres regning.
Avatar billede Ulle94 Nybegynder
20. august 2011 - 20:43 #4
Der er godt nok 6 måneders garanti, men har af samme grund som du nævner ikke turde åbne den. Men har foreløblig skrevet til mm-vision, og forklaret dem problemmet.

Jeg har også lavet en lille demonstration af problemmet:
http://www.youtube.com/watch?v=aXXOlc4qYM8