Avatar billede Moren Nybegynder
20. august 2011 - 17:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Valg af spille-bærbar

Hej
Har to drenge, som bl.a. spiller WOW. De skal have en laptop til at tage med rundt til vennerne, og jeg har ikke meget forstand på det. Har lige set i Bilkas reklameavis (fra 22/8): Asus 15,6", model A52JT-SX582V, Intel Pentium (2,13 GHz) Dual Core, 6 GB RAM, 500 GB harddisk, op til 2816 MB ATI Radeon HD6370M grafik (1 GB dedikeret) m. HDMI. Webcam, DVD-brænder, trådløst netv. b/g/n, Bluetooth, kortlæser, Windows 7 Home Premium 64-bit.
Til kr. 3.999,-
Hvad synes I om det? Med 6 Ram og dedikeret grafikkort burde den vel kunne trække WOW, ikke? (Det er, hvad en anden mor har nævnt). Jeg ville blive meget, meget glad for lidt kommentarer eller andet tip!
Avatar billede pstidsen Novice
20. august 2011 - 17:18 #1
Jo den kan godt trække WOW med en fin spiloplevelse.

Hvis vi skal prøve at komme med et andet bud, så skal vi have et budget og nogle krav.
Avatar billede Janusnilsen Nybegynder
20. august 2011 - 17:20 #2
Hos http://www.mh-data.dk har de pænt vilde game bærebare fra Abook.

Tjek også dem før du beslutter dig
Avatar billede Nico88 Nybegynder
20. august 2011 - 18:45 #3
Selv om WOW er et stort spil, kræver det faktisk ikke det store af computeren. Hvis den ikke skal bruges til mere krævende opgaver, er der ingen idé i at gå ud og købe en der er dyrere.
Det vigtigste er at der er dedikeret grafik og en ordenlig netværksforbindelse.
Processoren ser også fin ud til det forbrug.
Avatar billede Moren Nybegynder
21. august 2011 - 08:31 #4
Jeg siger mange tak for svarene! Nico88 skriver, at det vigtigste er, at der er dedikeret grafik og en ordentlig netværksforbindelse - hvad i beskrivelsen af laptoppen siger noget om netværksforbindelsen?
Et andet spørgsmål: Min ene dreng spiller også Garry's Mod, Counter Strike, Call of Duty og andre tungere spil. Kræver de en stærkere laptop end den, jeg har i kikkerten?
Avatar billede Nico88 Nybegynder
21. august 2011 - 12:19 #5
Hvad angår de lidt tungere spil, vil jeg anbefale at du kigger efter en computer med et bedre grafikkort.

Den kan godt køre spillene, men oplevelsen vil ikke blive optimal.

Det kan være en jungle at finde rundt i, og det er næsten umuligt at kende de forskellige grafikkort.
Det kan derfor anbefales at man googler grafikkortet og finder lidt information om det. Der findes sider på nettet, hvor man har testet forskellige grafikkort og giver en vurdering af dem.
f.eks. http://www.notebookcheck.net/

Ang. det med netværksforbindelsen mener jeg ikke at det afhænger af computeren.
Hvis man skal spille online spil, kræver det at man har en god forbindelse afhængigt af hvilke spil man spiller. Wow kræver ikke så høj en hastighed som f.eks. Call of duty. Men jo højere hastighed des bedre.

Jeg håber at du kan bruge dette til noget...
Avatar billede pstidsen Novice
21. august 2011 - 21:28 #6
Netforbindelse afhænger i HØJ grad af computeren!! Den skal have et netkort med de nye standarder! Men det har de nye bærbare også. Det skal hedde b/g/n.

Hvis vi skal finde en computer, skal du lige skrive hvad du vil ofre på den ;)
Avatar billede Moren Nybegynder
22. august 2011 - 15:23 #7
Ja, så har jeg bare købt de to laptops. Mit spørgsmål er nu, om jeg kan afinstallere Norton og Microsoft Office fra et par små 10" laptops, som jeg lige havde købt til drengene; jeg nåede desværre at installere de to softwares, før jeg besluttede, at det skulle være de 15,6". Softwarene er fra bokse, hvor der var til installering på tre pc'ere, og da de var dyre, ville det jo være rart at kunne genbruge dem i de nye 15,6", for softwarene har kun været aktiveret en uges tid.
Avatar billede Nico88 Nybegynder
22. august 2011 - 15:55 #8
Umiddelbart kan du ikke. Softwaren registerer hvilken computer den er installeret på, og kan ikke ændres til en anden computer.

Jeg skal selvfølgelig ikke sige om der findes en eller anden metode, men i så fald vil det ikke være helt fint i kanten :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. august 2011 - 22:54 #9
Er der ikke en licensnøgle med i kassen til Norton og Office? Det er der ved mig. Så er det bare at afinstallere og så installere med produktnøglen på de nye ;)
Avatar billede Moren Nybegynder
20. september 2011 - 15:46 #10
Hej, jeg siger tak for alle svarene, har fået klaret begge problemer, så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede Moren Nybegynder
22. september 2011 - 08:55 #12
Jeg forsøger at lukke mit spørgsmål. Hvad mon forskellen på et 'svar' og en 'kommentar' er ...? Håber, jeg nu gør det rigtige. pstidsen, jeg kunne bruge dit svar på mit sidste spørgsmål ang. overførsel af Office til anden laptop, men jeg fik jo også svar på køb af laptops af en del forskellige, så jeg er meget forvirret. Hvor mange points giver man, og skal man bare skrive det i et svar?
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 19:00 #13
du skal ikke selv ligge svar. Læs nu pointreglerne: www.eksperten.dk/faq#faq-3 Det er jo ikke så svært, hvis man vil!!

Hvem har løst dit problem?
Avatar billede Moren Nybegynder
23. september 2011 - 15:11 #14
I må meget undskylde, jeg har læst og læst på vejledningen, og jeg kan bare ikke forstå det. Jeg vil gerne give 30 point til pstidsen, 15 point til janusnilsen og 20 point til Nico88. Jeg kan ikke se, om det jeg har modtaget er kommentarer eller svar. Jeg ville ønske, at jeg kunne gøre det rigtigt, og jeg tænker, at jeg aldrig mere vil bruge Eksperten.dk, da jeg ikke ønsker at være til besvær. Men I skal have mange tak for al hjælpen. Eksperten.dk er en fin side, men nok a man's world, og ikke for 48-årige husmødre med hjernen optaget mange andre steder end i cyberspace ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
23. september 2011 - 18:23 #15
Nu ligger jeg et svar. Så skal du vente til at janusnilsen og Nico88 OGSÅ ligger et svar. Hvis de ikke gør det indenfor 4-5 dage, er det ærgeligt for dem. Når så alle hat lagt svar (eller der er gået f.eks. 4-5 dage), så krydser du de små bokse af ud for hvert indlæg (men ikke dine egne selvfølgelig). Så fjerner du fluebenet i boksen hvor der står "Fordel point ligeligt" og så skriver du i hver kasse hvor mange point du vil give hver. Du kan i alt give 30 point, da det er det du har udlovet :) Håber det hjalp

Du er altid mere end velkommen. Når man først HAR lært det er det meget nemt og logisk :)
Avatar billede Moren Nybegynder
30. september 2011 - 08:58 #16
Hej pstidsen, mange tak for dit svar, ja det hjalp meget. Håber, I andre, janusnilsen og Nico88, også snart lægger et svar, så I kan få jeres points. Mange tak, og nu ser jeg jo tydeligt forskel på svar og kommentar.