Avatar billede zer0 Nybegynder
19. august 2011 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knækket knap

Hej

Jeg har et lille problem. Jeg har en Sony Vaio bærbar, hvorpå en knap hoppede af - dvs. der sidder 2 plastik stykker under knappen som begge er knækket. Så, jeg skal sådan set bare bruge en ny knap. Eller 2 nye stykker plastik der holder knappen på plads.

Jeg var så i butikken hvor jeg købte bærbaren, og, de havde ikke lige et hurtigt fix. Så, hvis de skulle ordne det, skulle de sende computeren ind til Sony, og jeg ville få en regning på minimum 700 kr da garantien ikke ville dække - kan det passe (computeren er kun 5 måneder gammel)?

Men, i ved vel ikke hvor jeg kan få fat i sådan en knap? eller sådan nogle stykker plastik? Er jo absurd at betale 700 kr for et lille stykke plastik..

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2011 - 17:29 #1
Jeg tror du får svært ved at finde dele til tastaturet. Man reparerer ikke disse. De udskiftes. http://www.youtube.com/watch?v=gVVJPjmGI6c
Avatar billede Zaquel Nybegynder
19. august 2011 - 17:53 #2
Ja lige nøjagtig hvad 220661 skrev..

Det er sandt at det ikke er dækket af garantien - knappen er ikke gået i stykker "af sig selv" men grundet "dårlig behandling" (jeg siger ikke du behandler den dårligt, men det kan f.eks. være at der er noget fra f.eks. din trøje der har hængt fast i knappet og "flået" den af - især hvis begge "ben" er knækket, indikerer det at den har fået en eller anden form for fysisk overlast - og de kan jo ikke just holde til ret meget, så der skal knap så meget "last til)

Om det kan lade sig gøre at skaffe sådanne en knap løst et eller andet sted på nettet ved jeg ikke - men du skal være urmager for at begive dig ud i at reperer sådanne nogle små ben med lim.

Hvis du kan få fat i en et eller andet sted på nettet, så er den nok ikke ret dyr, men derimod utrolig nem at montere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2011 - 17:54 #3
Ja garantien dækker ikke vold mod tastaturet.
En knap kan nemlig ikke bare sådan falde af helt af si selv.
Du skal have et nyt tastatur, da tastaturtaster ikke sælges i løs vægt.
Avatar billede zer0 Nybegynder
19. august 2011 - 17:58 #4
Tak for jeres svar.

Jeg har dog netop bestilt en ekstra tast fra laptopkey.com. Så, der er heldigvis nogle der sælger i løsdele :)

Nu håber jeg bare skidtet passer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2011 - 18:01 #5
Held og lykke med at få den på plads.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2011 - 19:21 #6
Har du så bestilt "Full Key Replacement Kit"?
Avatar billede zer0 Nybegynder
20. august 2011 - 10:41 #7
John_stigers - Ja, det har jeg. Købte faktisk 2 for at være på den sikre side.. :)