Avatar billede gradymacleod Nybegynder
19. august 2011 - 01:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sporløst forsvundet driver til lydkort

Hej alle..

Jeg har lige formateret en gammel computer, som jeg blot skulle bruge til at spille cs 1.6 på, så specs var lidt under ordnet.

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan finde driveren til det lydkort, som sidder i maskinen. Styre systemet er Win Xp Pro 32, og jeg kan sagtens se lydkortet
Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)

Under lyd/hardware/driver, og kan sagtens trykke update, hvorefter den opdaterer eller lign. men stadig ingen lyd.

Har søgt på google, og på www.driverguide.com - Men det resultat, som jeg downloadede fryser bare min pc, så snart jeg installerer pc'en.

Håber der er nogen, som kan hjælpe mig

På forhånd tak(Håber jeg har posted i den rette kategori)

Nicholas
Avatar billede 09krkr Nybegynder
19. august 2011 - 01:43 #1
Download en ny driver fra din computer producents hjemmeside.
Tjek evt. også inde i system32/driver, at driveren til dit lydkort ligger inde i mappen.

/krkr
Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. august 2011 - 01:44 #2
Hmm... jeg har vennet mig så meget til Vista og win 7 at jeg knapt kan huske om man kan, og i så fald hvordan man vælger lydkort.

Anyways, har du evt. et onboard lydkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2011 - 08:18 #3
SlimDrivers tjekker på hardware id og kan måske finde den til dig:
http://www.driverupdate.net/
Du skal registrere dig for at bruge programmet.
Avatar billede gradymacleod Nybegynder
19. august 2011 - 09:57 #5
Tusinde tak.. Det virkede :)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. august 2011 - 10:03 #6
Det var så lidt :-)