Avatar billede michael7 Nybegynder
18. august 2011 - 17:43 Der er 6 kommentarer

Netværksproblemer

Jeg har lidt problemer med mit fibernet..

Jeg har TDC Fibernet fra Jay.net..

Før havde jeg en hvid fiberboks, men den kom de og fjernede og sagde at nu skulle det køre uden den..

Efter de havde gjort kan jeg ikke komme på nettet med min router..

Der er hul igennem, hvis jeg stikker stikket direkte i væggen, så kan jeg komme på med min bærbar, dog ikke med min stationære..

Jeg kan gå ind på min D-Link 524 router og se at jeg ikke får nogen DHCP adresse.. Så min router kan ikke uddelle adresser til min computer..

Jeg fatter ikke hvad der sker og har prøvet alt, Jay.net kan ikke hjælpe da de kan se der er hul igennem og har ingen ideer til hvordan jeg skal løse problemet..

Håber der er nogen der ved hvordan eller om jeg skal købe en ny router eller noget i den stil?..

Hvis i vil have nogen oplysningen så bare skriv så kan jeg prøve at få dem til jer.
Avatar billede michael7 Nybegynder
18. august 2011 - 18:11 #1
Jeg har på en eller anden måde fået gang i stationæeren, via en switch.. men det hjælper ikke på at lave trådløs netværk til bærbaren..

Håber i kan hjælpe med at få min D-Link 524 til at virke og give DHCP adressen ud..
18. august 2011 - 18:19 #2
Hurtig tanke: Hardware Reset af din Router ?
http://images.quebarato.com.br/photos/big/3/9/1AE039_2.jpg
Avatar billede michael7 Nybegynder
18. august 2011 - 18:22 #3
Har resat til fabriksindstillinger mange gange..

Har opdateret firmware

Har været inde og skrive ipconfig release og renew i cmd..

Har trykket mange gange på DHCP Renew i setuppen..

Jeg ved ikke hvad opdatering fra jaynet skyldes, man måske min ruter ikke understøtter den nye forbindelse.. jeg ved det ikke, men kunne være..
Avatar billede chalde Seniormester
18. august 2011 - 22:44 #4
Vær opmærksom på at din udbyder kan have en længere lease, hvilket især har betydning hvis du kun har 1 IP (hvilket jeg herefter antager).
Det betyder at din bærbar du har forsøgt med har fået den den ene IP du har hos din udbyder. Den er derfor låst til din bærbars MAC-adresse, hvorved din router ikke har mulighed for at fornye.

Du kan tjekke leasetiden på windowsmaskiner på følgende måde:
start -> kør (eller windowstast + r)
skriv "cmd" (uden "").
skriv "ipconfig /all" (uden "").
Under den aktive forbindelse kan du se leasetiden (der kan stå "Rettigheden udløber").
På det tidspunkt udløber leasen og den kan overtages af en anden.

Du kan være heldig at problemer (hvis det altså er det aktuelle problem) kan løses ved at skrive "ipconfig /release" (uden "") og derefter koble routeren på.
Avatar billede michael7 Nybegynder
19. august 2011 - 14:57 #5
Så hvis jeg sætter routeren til omkring slutningen af lease-tiden, så burde den kople på den istedet?
Avatar billede freesoft Praktikant
27. august 2011 - 11:42 #6
Ja, eller lad routeren sidde på i længere tid, 1 dag eller 2, så burde den få DHCP ip.