Avatar billede jobestar Nybegynder
17. august 2011 - 23:30 Der er 6 kommentarer

Asus Eee Seashell design - er tastaturet vinklet opad?

Hej jeg overvejer at købe en Asus seashell netbook pga. af den lange batteritid på 10-11 timer til studie.
http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1015PX/

men når jeg kigger på billeder og youtube videoer af den, ligner det, at den er hævet bagtil pga. af det seashell design.

hvilket gør at keyboarded er vinklet opad mod skærmen. Er der nogen som har en, og kan sige om den gør det?

hvis ja, er der en ergonomisk mening med det?

jeg foretrækker nemlig et helt fladt tastatur, syns det er anstrengende for muskler/scener i underarmene, når det er vinklet opad. Som om man skal holde hænderne i en unaturlig position hvor man trækker musklere sammen i toppen af underarmene for at trække hænderne bagud, så de passer til vinklen. (sorry lidt klumset formulering, håber i ved hvad jeg mener.)

tak på forhånd!
Avatar billede Blueeyez Mester
18. august 2011 - 00:46 #1
Jeg vil tro meningen med det er pga plads/køle muligheder for hardwaren i den.. du skal tænke på at det der er i den fylder fysisk set og det skal kunne køles ellers bliver det jo ristet.. men kan os blot være design mæssigt.. Men uanset så gå efter batteri levetiden når det er studie så er det det vigtigste ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2011 - 07:29 #2
Billedet snyder.
Tastaturet er helt fladt.
Hvis det var vinklet op ad, ville det kunne presse på skærmen når den er lukket.
Har desuden solgt denne model og stået med den i hånden, så jeg har selv set den er flad som normalt.
Avatar billede Cypern Nybegynder
18. august 2011 - 08:58 #3
Dette er fremtiden.

Så hvorfor ikke vælge denne model, den har 16 timers drifttid. Ja naturligvis har du adgang til regneark, tekstbehandlig med mere.

http://eee.asus.com/eeepad/transformer/features/
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2011 - 09:02 #4
Cypern, hvorfor lægger du det som et svar?
Den er vist også en del dyrere...
Avatar billede jobestar Nybegynder
18. august 2011 - 10:26 #5
den kan vel godt være vinklet opad, uden af skærmen presser mod. Den vil jo også bare være vinklet opad når den er lukket ned over. jeg har tegnet et billede så du forstår hvad jeg mener:
http://imageshack.us/photo/my-images/855/unledzwp.jpg/

jeg må hellere ta og ud prøve den i en butik :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2011 - 16:54 #6
Du har set jeg skriver at jeg har stået med den i hånden???