Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
16. august 2011 - 19:56 Der er 6 kommentarer

Studie pc?

Jeg ved godt der er massere andre af disse spørgsmål herinde, men da tiderne ændrer sig fra dag til dag, synes jeg at det er fint jeg opretter et nyt af dem.

Ja som overskriften siger skal jeg bruge en studie pc, tænker en der er hurtig(meget hurtig) Men behøver ikke at kunne køre spil. Det er stort set det, den skal bare være hurtig, og køre godt og solidt, have Windows. Der er intet galt i at det er en mini pc, vægten må gerne holdes nede.

Jeg ved stort set intet om hvad der skal til for at den surfer godt og ikke lagger, så jeg overlader min skæbne til jer.

Så for at gå igennem det jeg skrev:
Hurtig til nettet og word.
Vægt meget lav, helst under 2kg.
Windows.
Behøves ikke kunne køre spil.

Budget 0-3000kr. Det er kun en studie pc.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2011 - 20:22 #1
hvis du skal have stationær pc. så skriv en bog
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2011 - 20:23 #2
da de fleste kabineter vejer mellem 2½ og 3 kilo
Avatar billede cpbang Nybegynder
16. august 2011 - 20:36 #3
Lenovo IdeaPad.

Evt. serie u.

Lenovo er et rigtigt godt valg.
De er robuste og det er super kvalitet.

Jeg har selv en Lenovo S10-3.

Men den er nok lige lille nok til at skrive på.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
16. august 2011 - 23:53 #4
HP Mini 210-3000so eller 3001 3002 osv. det sidste tal er farven.

koster ca 2400kr

grunden til at jeg har valgt denne er at den har en lidt bedre cpu end de fleste i den vægt og prisklasse.

En intel atom N570

skærmen er kun 10.1 tommer men det er hvad man må forvente når man skal under 2kg og 3000 kr.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
17. august 2011 - 15:18 #5
tak for svar, tror nok det bliver en Lenovo IdeaPad den ser bare nice ud. Den og Hp'en er meget de samme, har samme processor, vejer 400gram mindre. Den eneste store forskel er design og at den her DDR3 ram istedet for DDR2 ram.

Og så vidt jeg kan læse mig til er det kun ved ekstrem gaming eller programmer som tager meget på pc'en at der er en forskel. Så ser ingen grund til at det skal vægte mere.

Tak for svar, køber nok en Lenovo her en af dagene.
Avatar billede mikaelch Novice
21. august 2011 - 23:57 #6
lynhurtige 2 kerne 4 ram og kun 2900 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4961349